Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!



Multiváltó
Felhasználónév:


Jelszó:


Kérdező vendégeknek
Játékostárs kerestetik

Szer. Szept. 02, 2015 10:01 pm by Darrakard

Ha valaki esetleg ismerkedésre, küzdőtéri párbajra vagy bármi egyébre tárat keresne, itt …

Comments: 55

Magánjáték és PvP Zárás

Vas. Május 15, 2016 8:17 pm by Ciel Eisenschnittel

A topik létrehozásának oka, hogy szépen számon lehessen tartani, hogy kinek mikor van igénye …

Comments: 66

Aktuális azonnalik

Kedd Dec. 13, 2016 10:03 pm by Serene Nightbough

Sziasztok!

Hogy könnyebb legyen nyomon követni, hogy mikor van kiírva új azonnali és hova …


Comments: 42


You are not connected. Please login or register

Bevezetés a játékba, avagy hogyan tovább

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1 Bevezetés a játékba, avagy hogyan tovább on Pént. Jan. 26, 2018 9:39 pm

Darrakard

avatar
a Démoni Írnok
a Démoni Írnok
Kész van a karakterem... és... most merre?

Átlag játékos



Ha rendelkezel elfogadott előtörténettel és az adatlapod is készen áll, hogy felvésd rá a kalandjaidat, akkor ideje játszani. A lehetőségek szép számmal jönnek szembe, vegyük is át a legfontosabbakat.

Siegbald azt mondta, szeretne velem magánozni. Mit jelent magánozni?

Kiscsapatos játékok vagy magánjátékok
Előfordulhat, hogy két-három játékos reaktívabb és kevésbé nyílt játékot szeretne játszani, esetleg saját karaktereik között valamilyen történetszál kialakítását akarják elérni, erre alkalmasak a magánjátékok. Itt a topic címében az első posztoló meghatározza, hogy kik vesznek részt a játékban, ezek után pedig váltakozva írnak egymásnak addig, ameddig a történetszál le nem zárul. Lehet RT formában, vagy hosszabb, de kevesebb számú poszttal, egyedül azt kell figyelembe venni, hogy jutalmat csak az 1000 szó fölötti összhosszúságú játékokért tudunk adni.

A chaten mondták, hogy indult egy új Krónika. Az valami tévéműsor?

Küldetések
A küldetések többfélék lehetnek, de egy tulajdonságban mindig megegyeznek. Szükséges hozzá egy mesélő és legalább egy játékos, akik a klasszikus papíralapú RPG-k hangulatát idéző kalandmester-kalandozó felállásban (illetve ezt alapul véve) viszik végig az adott történetszálat. A fórum nagy egészére való hatása és a résztvevő játékosok száma alapján három csoportra oszthatóak:


  • Nagyküldetés vagy krónikák: a világ történetét nagyban előremozdító, sokszereplős kalandok, amelyek az egész játéktérre kiható, maradandó következményekkel járnak.
  • Küldetés: általában kevésszereplős, kisebb ívű kalandok, egy-egy történetszál szempontjából jelentősek, de a nagy egészre kisebb a hatásuk.
  • Magánküldetés: Egy-két szereplős kalandok, amik az adott karakterekre alakítottak és az ő történetszálaikra vannak nagy hatással.


A küldetések mesélése kétféle stílusban történhet. Az egyszerűbb, nagyobb önállóságot hagyó küldetések során a mesélő ír egy rövid kezdőposztot, amelyben felvázolja a kezdőszituációt és megad néhány mérföldkövet, amelyet a játékosnak el kell érnie. A játékos az instrukciók alapján egy posztban leírja a karaktere cselekedeteit, gondolatait és érzéseit, és főképp a választásait. Fontos, hogy mindig a mesélő által megadott határig tartson egy-egy kör. Ha a mesélő látja, hogy minden játékos teljesítette az instrukciókat újabb posztot ír, amely az új kört jelzi. Amikor a történet véget ér a mesélő ír egy záróposztot amelyben kiosztja a jutalmakat és esetleg elvarrja az ezt igénylő szálakat.
A másik, dinamikusabb mesélési stílust megbeszélés alapú mesélésnek hívjuk. Ehhez szükség van valamilyen erre alkalmas chatprogramra (leggyakrabban a skype-ot használjuk, annak megbízhatatlansága esetén a böngészőből is használható discord vagy wire nevű programok is tökéletesek erre a célra). Ennek részletes ismertetése később.

Oké, eddig világos. De tudjátok volt egy eset, amikor a karakterem gyerekkorában látott egy mélységit. Azt nem mesélhetem el?

Élmények
Megesik, hogy egy játékosban lapul kellő kreativitás ahhoz, hogy saját karakteréhez hosszabb-rövidebb történeteket találjon ki, és nem igényel mesélőt azok lemeséléséhez. Erre szolgálnak az élmények, amelyek egyenként 1500 minimum szóigényű irományok a karakterrel megtörtént valamilyen eseményről, élményről. Ezek közül minden hónapban kettőt bírál el a staff, áttekinti az oldal világába illeszkedés szemszögéből és értékelésként jutalmat és véleményt mond, gyakran tanácsot vagy építő jellegű kritikát fogalmaz meg.

És miért beszél mindenki arról, amikor minden karakter gimiben volt? Van Veronián gimi?

Azonnali játékok

Újító jellegű játéktípus, amely részeként a mesélő kiír egy adott témát egy bizonyos topicban, annak címében feltüntetve az [Azonnali játék] voltát. A játékosok ezután egyetlen, 1000 szavas posztot írhatnak a megadott témában, amelyet a ~ egy hetes határidő után a mesélő értékel és jutalmaz. Azonnali játékok hetente-kéthetente bukkannak fel és változatos jutalmak kaphatóak érte. Az azonnalik lehetnek canon, vagyis a történetben később megmaradó és a folytatásra hatás gyakorló események, vagy noncanon, azaz meg nem történt, alternatív helyzetek is, amelyek akár egészen más settingbe rakhatják a karaktereket. Igen, például gimibe is.

És az hogy volt, hogy Cyne átesett egy portálon a való világba? Ki egyáltalán ez a Cyne hogy mindenhol ott van a neve?

Helyzetjátékok

A színészi vénával rendelkező játékosok lehetősége a tehetség megcsillogtatására. A Helyzetjáték során a játékos nyit egy topicot a saját nevével ebben a fórumban, majd egy vállalkozó mesélő ad neki egy szituációt, amelybe bele kell képzelnie magát. A helyzetjátékok mindig a megadott helyzethez való alkalmazkodóképességet mérik fel (lásd a nevüket), vagy tesztelik egy karakter jellemének határait, vagy egészen új csavart visznek bele és próbára teszik a játékos kreativitását. A Helyzetjátékok szóminimuma 800 szó és szinte mindig noncanon-nak számítanak.


_________________
"And who are you, the proud lord said, that I must bow so low."
Felhasználó profiljának megtekintése http://questforazrael.hungarianforum.net

2 Re: Bevezetés a játékba, avagy hogyan tovább on Vas. Márc. 25, 2018 4:51 pm

Darrakard

avatar
a Démoni Írnok
a Démoni Írnok
"Niel azt mondta, hogy keressem meg skypeon. Valami rosszat csináltam?"

- Egy átlag játékos


A skype alapú egyeztetésekről

Néha, illetve nálunk javarészt gyakrabban előfordul a mesélésnek egy újító jellegű módja, amelyet megbeszélés alapú vagy skype-on egyeztetős mesélésnek hívunk. Ez idegen lehet sok régimódi vagy teljesen új játékosnak, így itt található róla egy rövid összefoglalás.

Az egyeztetés maga nem igényel sok magyarázatot, a játékosok megjelennek a mesélővel megbeszélt időpontban skype-on, általában egy külön erre a célra létrehozott konf beszélgetésben, ahol utána követik a mesélő utasításait. Így párbeszédszerűen, oda-vissza üzenetekkel röviden (avagy kevésbé röviden, játékostól függ de alapvetően a minimális töltelékszöveg teljesen elég) lejátszák az adott kört. Ha utána kimentjük a megbeszélést, valami ilyen formája lesz:

Skype:
[2017. 01. 05. 22:07:51] Péter: Kiértek a helyből. ott álltok a szakadéknál, izéke nem jön ki a fénybe
[2017. 01. 05. 22:08:08] Lory: izéke O.O <3
[2017. 01. 05. 22:11:00] Lory: végeláthatatlan lépcsőmászás után végre kiérnek oda, ahonnan jöttek. A lábait már nem érzi, pedig elég edzett, a combizmai tomplán lüktetnek, bár mióta egyenesen haladtak már abbamaradt a zihálás is. Átnéz a túloldalra.
- Akkor... ugrunk át megint? Vagy beleugrunk a... Azraelbe?
[2017. 01. 05. 22:12:21] 織慈 Ada: - Szerinted megégetne? - bizonytalankodik, eddig gondolatban másfelé járt.
[2017. 01. 05. 22:13:48] Lory: - Nem tudom. Megégetne? - kérdezi csudibuditündérharangvirágot

[2017. 01. 05. 22:18:15] 織慈 Ada: - Ugorjunk. - Dönti el Ada, mert nincs más út. Azzal neki is indul a szakadéknak, hogy a korábbi manővert megismételve lehetőleg több sikerrel átjusson a túloldalra.
[2017. 01. 05. 22:18:40] Lory: bólint és ő is nekifut, hogy jump képességgel átugorja a szakadékot
[2017. 01. 05. 22:19:09] Péter: Jó, nincs kedvem kockázni, mindketten átjutotok a túloldalra épségben.
[2017. 01. 05. 22:20:49] Lory: átérve még egy utolsó pillantást vet Blighted Fallsra majd nagyot sóhajtva felül a lovára és a kezét nyújtja Adának hogy felsegítse maga mögé
- Bárhogy is legyen ezután... Nem gondolom hogy bárkinek tudnia kéne mi van itt.

"Oké, ez eddig sikerült, izéke nem evett meg. Hogy írok ebből reagot?"

Itt az ideje szabadon engedni az írói fantáziát és szóvirágokkal és barokk körmondatok sokaságával teletűzdelni a párbeszédek közötti részeket. Ha elég ügyesen és rézékletesen ír valaki, akár ilyen eredménye is lehet a fenti egyeztetésnek poszt formájában:

Poszt:
A végeláthatatlan lépcsőmászás után végre kiértek oda, ahonnan jöttek. A lábait már nem érezte, pedig elég edzettnek hitte magát, a combizmai tompán lüktettek, bár mióta egyenesen haladtak a zihálást már abbahagyta. Azrael szolgája az árnyékban maradt, ahogyan kinéztek a késő délutáni napfényre és le a szakadékba, amit átugrottak korábban. Mennyi idő telhetett el? Egy nap? Kettő? Egy óra? Nem tudta volna megmondani, a sok látomás és illúzió, az ablakok hiánya és a folyamatos sötétség teljesen összezavarta az időérzékét. Csak a saját szervezetére tudott támaszkodni támpontként, az éhségre és az alvás szükségességére, azok pedig azt súgták, talán fél napot tölthettek lent az angyalok városában. Átnézett a túloldalra és az ott növő vaskos törzsű fákra, amik az otthonának határát jelezték. Milyen közel terült el egymáshoz két teljesen más világ! Lepillantott a feketén lezubogó vízre, vagyis a mélységi furcsán kiterjesztett testére.
- Akkor... ugrunk át megint? Vagy beleugrunk a... Azraelbe?
- Szerinted megégetne? - kérdezte Androméda bizonytalanul, és a kérdése teljesen jogos volt. Kicsit még mindig fájt az ujja azután, hogy belenyúlt a vízbe és ha már idáig eljutottak, akkor nem lett volna jó pont most megöletni magukat.
- Nem tudom. Megégetne? - fordult a mélységi szolga kifacsart csápos testéhez. Szerette volna az arcát nézni, udvariasságból, ha lett volna neki egyáltalán. Azrael szebb formát is adhatott volna nekik, hiszen mint láthatták tudott ő nefilimet is csinálni, ha akart. Talán az is lehetséges volt, hogy ő maga ne trutyiszörnyként, hanem valami humanoidokra hasonló alakban jelenjen meg legközelebb… Mindenképp meg fogja rá kérni, ha ez lehetséges.
- S͢ḥ̕͟a̧͜b̕ť͜͟͠' ĕ̶͟͜l͝ ͟z̛ȉ̡̨̛o͜n̸,̧͟ ̢gh̴͜i͠ļ͞u̢ ̵͘v҉͡'͜͝ s̷î̵mh͟͡͝u̧ - válaszolta a kis lény, amiből egy szót sem értettek, bár a tünde határozottan értékelte a próbálkozást.
- Ugorjunk. - döntött a félangyal, majd határozottan lendült neki a szakadéknak, hogy kitárt szárnyai segítségével átjusson a túloldalra. Loreena is nekifutott, hogy a szél erejével átugorjon a túloldalra. Szerencsére mindketten könnyedén földet értek a szakadék túloldalán. Jóska egykedvűen legelte az aljnövényzetet néhány méterrel arrébb, a tünde pedig megkönnyebbülten paskolta meg a szürke csődör nyakát. Azért választotta mindig őt, mert még ha nem is volt igazi csataló, és gyáva is volt mint egy nyúl, sosem hagyta cserben, és most is haza fogja vinni őket. Felmászott a nyeregbe, és a kezét nyújtotta Adának, hogy felsegítse a háta mögé. Még egyszer, utoljára visszapillantott Blighted falls bejáratára, a tátongó barlangra. Volt egy olyan érzése, hogy nem most látta utoljára a helyet és Azraelt…
- Bárhogy is legyen ezután... Nem gondolom, hogy bárkinek tudnia kéne mi van itt. - jegyezte meg csöndben a másiknak.

Valami ilyesmi lenne a dolog, remélem ez a kis demonstráció elérte, hogy kevésbé összezavarva várják kedves minionjaim játékosaink, hogy izéke megegye őket a skypeon, Niel vezénylete alatt. Jó játékot!


_________________
"And who are you, the proud lord said, that I must bow so low."
Felhasználó profiljának megtekintése http://questforazrael.hungarianforum.net

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.