Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!



Multiváltó
Felhasználónév:


Jelszó:


Kérdező vendégeknek

Latest topics

» [Ada&Johannes] Kyrie eleison!
by Tertullius Today at 1:27 am

» Viccesnek szánt dolgok
by Bianca Brunner Yesterday at 8:58 pm

» Wilhelmina von Nachtraben
by Wilhelmina von Nachtraben Yesterday at 8:42 pm

» [Küldetés] - Arachnophobia
by Gloria Yesterday at 7:29 pm

» Kereskedősor
by Gloria Yesterday at 6:16 pm

» Cynewulf/Sheatro
by Crispin Shadowbane Yesterday at 4:40 pm

» Éjnekéneklő Gwendolyn
by Gwendolyn Yesterday at 4:18 pm

» Éjnekéneklő Gwendolyn
by Lothar von Nebelturm Yesterday at 1:12 pm

» Magánjáték - Szürkületi szeánsz
by Gerard D. Lawrenz Pént. Dec. 14, 2018 11:12 pm

[Küldetés] - Arachnophobia (Jelentkezés)

Kedd Szept. 25, 2018 6:00 pm by Hannes von Rotmantel

[img(983px,553px)]…

Comments: 11

Aktuális azonnalik

Kedd Dec. 13, 2016 10:03 pm by Serene Nightbough

Sziasztok!

Hogy könnyebb legyen nyomon követni, hogy mikor van kiírva új azonnali és hova …


Comments: 46

Magánjáték és PvP Zárás

Vas. Május 15, 2016 8:17 pm by Ciel Eisenschnittel

A topik létrehozásának oka, hogy szépen számon lehessen tartani, hogy kinek mikor van igénye …

Comments: 74


You are not connected. Please login or register

Fontos bejelentés és közvéleménykutatás

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1 Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Pént. Szept. 14, 2018 7:54 pm

Jerobeam

avatar
az Isten Lángja
az Isten Lángja
Figyelem!

Tudom, hogy a hosszú szövegeket nem szereti senki, és sokan gyakorlottak abban, hogyan szaladjanak át egy szövegen és szedjék ki a lényeges pontokat. Ennek ellenére most megkérnék mindenkit, hogy elejétől végéig olvassa el ezt a posztot, mielőtt válaszolni kezdene, mivel rengeteg, elsőre kriminálisan felháborító dolog fog elhangzani, ami a kifejtésben lesz érthető.

I. A probléma

Ahogyan arról már sokszor volt szó chaten és egyéb platformokon, valamint (sajnos) ti magatok is tapasztalhattátok, az oldal világa és rendszerei több sebből véreznek. Ez természetesen annak tudható be, hogy Niel és én tapasztalat nélkül, csupa jó de kiforratlan ötlettel vágtunk neki ennek, így természetesen lett, ami működött és lett, ami nem. A 'lore', avagy az egyes fajok, a világ maga, egyes múltbeli események vagy jelenbeli jelenségek mögötti történet mindig akkor lett kitalálva, amikor a kérdés felmerült - aminek egyenes következménye, hogy hosszú évek alatt lehetetlen volt figyelni a konzisztenciára, így rengeteg ellentmondás született. A harc és képességrendszer, a mágikus tárgyak, pedig idővel annyira elfajzottak, hogy lehetetlen kézben tartani bármit is és úgy intézni a dolgokat, hogy mindenki egyenlően fontosnak érezze magát. Akit érdekel, spoilerben összeszedtem néhány konkrét problémát mindkét dolgot illetően. Ezek csak azok, amik most eszembe jutottak, ennél bőven sokkal több van.

Lore ellentmondások és tisztázatlan dolgok:


  • Angyalromok. Honnan jönnek végül is, ki építette őket, Veronia részei voltak vagy Bet'Soharé? Nefilim romok vagy angyal romok? Miért van bennük héber írás, egyáltalán miért van írás benne ha angyalok csinálták?
  • Nekromancia - Most akkor hogyan is működik a nekromancia, honnan jönnek az élőholtak, megidéződnek vagy feltámasztják őket, mi van a lélekkel meg a lélekenergiával, mit lehet és mit nem?
  • Szentség - Miért van az, hogy a szentség omnipotens, mindent üt viszont a szentséget nem üti semmi? Most konkrétan kire hogy hat a szentség, kit mennyire érint, mi számít pontosan szentségnek, miért párolog el egy ütéstől, a holdezüst miért tudja megtartani magán?
  • Túlzott teológiai pontosság, avagy az ok, amiért egyetlen nefilim játékosunk van és minden protestáns egyházink IRL protestáns teológus volt. Ez a két frakció annyira autentikusan IRL mintára készült, hogy egy átlag játékos számára elképzelhetetlen és főleg játszhatatlan.
  • A nefilimek eredete. Ugye egy nefilim az félig ember, tehát mindenképp kellett hozzá egy ember felmenő. De emberek csak Terrán voltak, tehát a nefilimeknek is terrán kellett lennie. De akkor angyaloknak is kellett lennie Terrán, akiből definíció szerint mélységi lett emiatt. De ha mélységiek voltak terrán is akkor hogy-hogy nem kerültek elő? Vagy előkerültek csak nem tudunk róluk? A nefilim sivatag Veronia része? Veronián eredetileg is volt egy sivatag? Hogy került egy nagyjából Grönland nagyságú területre sivatag? Azt hiszem értitek.
  • Elfek ugyanez, honnan jöttek, hol mennyi időt töltöttek, itt Niel és én két különböző dolgot meséltünk és mindkettő le lett mesélve tehát effektíve canon.
  • Démonok - Hajajj, hol kezdjem. Mi üdvözít egy démont? Most a démonok csak az Átok miatt léteznek, vagy az Átok csak rontott a helyzetükön? Mi van Tartarosszal?
  • Mágia. Mana, varázserő, mágikus esszencia, mi számít mágiának és mi nem, mi van a pecsétekkel, mire képes a mágia és mire nem? Kell-e fókusz, mi van a varázskönyvekkel, ki lehet mágus, ki az ösztönös mágiahasználó? Gyakorlatilag semmilyen körvonala nincs a mágiának, ami rettentő labilissá teszi.


Rendszerhibák:


  • Mana. Nem akarunk számolgatni, valószínűleg senki sem. Azonban az, hogy a játékosok majd érzik hogy mennyi manájuk van és okosan használják egészen addig votl tartva, ameddig a teljes manapoolod egy spellre van, utána mindenki elfelejtette, a staffnak pedig nem dolga minden játékosnak folyamatosan ellenőrizni a manáját. Így végtelen manájú játékosok születtek, akik addig spamelnek míg nekik jól esik.
  • Újratöltési idő - Emlékeztek arra a két Ascensio körre, ami összesen nem volt vagy 10 perc mégis két sokezer szavas poszt volt minden játékosnak? IC értelmezhetetlen az ilyen kisléptékű idő.
  • Ha már itt járunk, a harci körök. Nem a teljes mesélő poszttól mesélő posztig tartó körre gondolok, hanem a skypeos váltásokra, ami alatt X cselekvést véghezvihetsz mielőtt a mesélő és a többi játékos lereagálja. Na de mi ez az X, mennyi fér bele egy körbe, hogy lehet az, hogy valaki csak suhint egyet a kardjával másvalaki meg a fél spellarmadáját beléd tolja?
  • Pályázott skillek - Ne értsetek félre, szerintem pályázni a legjobb dolog az oldalon, a karakterek személyre szabásának legnagyobb híve vagyok. Azonban a fenti három pont összesítve ezzel kitesz egy negyediket, miszerint aki kreatív és sok spellt tud kitalálni, amik ráadásul jól összekombinálhatóak az a földbe döngöl egy vele egy szinten lévő játékost, aki mondjuk nem gyárt szabadidejében teljes új kasztokat, viszont szeretne egy kompetens harcost kijátszani. Hovatovább esett már meg, hogy egy skillekkel jól megpakolt karakter viszonylag ügyetlenül játszotta ki a harcot, azonban a képességei olyan veszett erősek voltak, hogy gondolkodás nélkül használva őket megnyerték neki a helyzetet.
  • Varázstárgyak - TÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚL sok. A régi motorosoknak gyakorlatilag bármilyen helyzetre akad egy varázstárgy a zsebében, főleg, mivel eddig farmolhatóak voltak a helyzetjátékokkal.
  • Túl sok kaszt. Emelje fel a kezét, aki szeretne főállású holdpap, nefilim apostol, tünde őrző, világi lovag, Schwarzritter vámpír vagy lelkész lenni. A kasztok jók, ötletesek, de egyszerűen feleslegesen sok van, csak ülnek ott. Ez nem feltétlenül játékromboló, de attól még szomorú.
  • Másodlagos kaszt - Ez a személyes véleményem ugyan, de nagyon kevesen használják a másodlagos kasztot arra, amire eredetileg szántuk: hogy ne skatulyázzuk be a karaktert egyetlen kasztba, hanem ha az ő karakterét egy furcsa keverék teszi teljessé megalkothassa. Ami történt, noha számíthattunk volna rá, hogy nagyon sokan a legelőnyösebb, elsődleges kasztját OOC kiegészítő másodlagost választotta, hogy a lehető legtöbb gyengeségét betömködje.


2. A javasolt megoldás

A fent említett problémákat nem lehet orvosolni, míg vannak karakterek, akikkel szervesen összefonódnak. Sem a rendszert, sem a lore-t nem lehet rendbe tenni, míg vannak karakterek, akik használják a rendszert és IC emlékeznek a lore-ra, ráadásul elég pofátlan dolog is lenne megkérni a játékosokat, hogy "tudjuk, hogy hozzászoktatok az eddigi dolgokhoz és néhányan effektíve erre alapozva indítottátok a karaktereket, de bocsi, játszatok már teljesen más alapján ezentúl".
Vagyis a dolgot csak úgy lehet orvosolni (véleményem szerint), ha tisztára mossuk az asztalt. Mit is jelent ez?
Egy apokaliptikus eseményt és egy időugrást IC, egy kötelező jellegű rerollt OOC.
Kicsit részletesebben, az IC rész egy nagyobb szabású küldetés lenne (szerény személyemnek egész konkrét elképzelései vannak a dologról és ki merem jelenteni, hogy megfelelően erős alap egy ilyen vállalkozásnak), amely lore alapot ad mindne változásnak. A végén történik valami, amit nem akarok lelőni előre, nehogy elvegyem az élvezeti értékét, de mint admin a szavamat adom, hogy a lehető legtökéletesebben megmagyarázza az OOC bekövetkező változásokat a játék világára nézve.
Az időugrás még bizonytalan intervallumú, első hasraütésre 100-150 évben gondolkodtam. Ez az időugrás nem járna olyna szintű technikai fejlődéssel, hogy a játék jellege megváltozzon, marad a fantasy feeling és marad a középkor végét utánzó világ. A fajok leírásai frissülnek, a világ kitágul, az oldal új fókuszt kap és az új környezetben minden menne tovább, amti eddig megszoktatok, a mesélések, az élmények, a nagy szabású események, a fura helyzetek és a többi. Egyedül az alap lenne más, az én személyes véleményem szerint jobb.

3. Problémák a megoldással
Ahogy írtam is, ennek a legnagyobb problémája az, hogy a jelenlegi karakterek nem maradhatnak meg. Ez egy súlyos kérés mindenkitől, aki időt és energiát fektetett a karakterébe, ezzel teljesen tisztában vagyok. A dolog természetesen nem sürgős, a háború lemesélése még bőven ki fog tölteni egy fél évet, csak ez után indul majd el a küldetés, ami felvezetné ezt a hatalmas reset-et, tehát egy év az az idő, amikor ez leghamarabb esedékes.
Kompenzálásnak első sorban azt ajánlanám fell, amit írtam is: reroll, nem pedig karaktertörlés. Aki szeretné ugyan kezdhet teljesen nulláról, alapvetően azonban ez nem kitétel, a reroll szabályai szerint minden játékos megtartaná a karaktere teljes vagyonát és tapasztalati pontjainak felét.

4. A kérés
Miért is írtam ki ezt a posztot azon kívül, hogy felherglejem a kedélyeket és megpróbáljam elérni, hogy meglincseljetek a következő talin? Lenne három kérésem.
Egyszer, szeretnék kérni minden játékostól egy véleményt ezzel kapcsolatban. Egyetért-e, ha nem miért nem? Lát-e más alternatívát, ha igen, mit? Bármi, ami eszetekbe jut a dologgal kapcsolatban fontos visszajelzés.
Másodszor, mi az, amit legjobban szerettetek a QfA-ban? A mesélést, a szinteket, a játéktípusokat, a feelinget? Mi volt az, ami szerintetek működött és érdemes megőrizni? Ami nélkül nem QfA a QfA?
Harmadszor, mik azok a problémák, amikbe ti belefutottatok? Most nem csak játékosi szemmel, a mesélők is írhatnak bátran a saját mesélő problémáikról, önmagát bokán rugó lore hülyeségekről, unfair dolgokról, olyan rosszul működő tényezőkről, amiket még jó lenne kigyomlálni.

Kérlek titeket, hogy engedjük el együtt a rózsaszín szemüveget és legyünk minél objektívebbek. Aki nem szeretné a véleményét közszemlére tenni, esetleg személyes dolgokat mondana az nyugodtan írhat nekem PÜ-t, tekintettel leszek mindenki méltóságára és a helyén kezelem a dolgokat. Ezen kívül nem fogok megsértődni sem semmilyen kritikán, szóval legyetek teljesen őszinték.

Csak hogy megfejeljük valamivel, mert egy ilyen kritikát megírni is munka, mindenkinek, aki mindhárom kérdésre tartalmasan válaszol 1000 váltót ajánlok fel, amit bármelyik karakteréhez felírhat.


_________________
"And who are you, the proud lord said, that I must bow so low."
Felhasználó profiljának megtekintése http://questforazrael.hungarianforum.net

2 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Pént. Szept. 14, 2018 8:27 pm

Matheus Zalasch

avatar
Felszentelt Inkvizítor
Felszentelt Inkvizítor
Túlzott teológiai pontosság, avagy az ok, amiért egyetlen nefilim játékosunk van és minden protestáns egyházink IRL protestáns teológus volt. Ez a két frakció annyira autentikusan IRL mintára készült, hogy egy átlag játékos számára elképzelhetetlen és főleg játszhatatlan.
[...]
Másodszor, mi az, amit legjobban szerettetek a QfA-ban? A mesélést, a szinteket, a játéktípusokat, a feelinget? Mi volt az, ami szerintetek működött és érdemes megőrizni? Ami nélkül nem QfA a QfA?

Nyilván visszalehet venni az IRL-ségből, de én nem lennék itt, ha ez nem így volna. Én kifejezetten azt tartom érdekesnek QfA-ban, hogy a valódi keresztény vallást alkalmazza, és nem úgy mint egy Zs-kategóriás horror.

A lore többi problémájával viszont teljesen egyetértek, és szívesen segítek is a lyukak betömésében.
A rendszer megszerelésére is van pár ötletem, de semmi túl konkrét amit egyenlőre szívesen előadnék. Egy teljesen új rendszer mindenképp jó volna.

Azt mondom, hogy hajrá, összeségében én támogatom.

Felhasználó profiljának megtekintése

3 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Szomb. Szept. 15, 2018 10:00 am

Gloria

avatar
Felszentelt Apáca
Felszentelt Apáca
Én ugyan már viszonylag sokat bezsélgettem Darral erről, meg chaten is, de azért lássátok összefoglalva is a véleményem. (És a többiekére is nagyon kíváncsi lennék egy ilyen összefoglalt formában.)

Az érzéseim nagyon vegyesek ezzel az egésszel kapcsolatban. Szerintem én vagko az egyik legrégebbi aktív játékos az oldalon (2015-ös nyitás óta itt vagyok kb.), így volt szerencsém végigélni a fejlődését és hogy hogyan alakult a világ, nem egyszer faggattam Nielt hosszú-hossz órákon keresztül, hogy akkor most pontosan mi hogyan is van, az utóbbi időben epdig inkább engem érnek a kérdések, köztük sok olyan, amire nem tudok válaszolni. Nagyon frusztráló. Ilyen ügyben nagyjából minden fent említett pontba belefutottam már, nekem mégis az angyalromok a legfájdalmasabb pont mind kzül, főleg hogy ahhoz kapcsolódóan meséltem a legtöbbet, és Loreenával is azt a sztorit játszottam végig elég intenzíven.
Három konkrét példám is van. A "próbamesém" (nem hívtuk így, de az volt) a Régmúlt Árnyai egy olyan angyalromban játszódott, ami egy tényleges könyvtár volt kötetekkel régi tudással minden fajról, vikingekről démonokól meg kb mindenről amit a játékos tudni akart, hogy az 1-es szintűeket kicsit belevonjam a világba. Amikor jött az, hogy Bet'Sohar csak egy brtnbolygó az angyalromok emg úgyis végig itt voltak, akkor az egész sztori teljesen értelmetlenné és logikátlanná vált. Ugyan ez a Welcome to the Family, Johnny első magánküldije, amikor bemséltem Ir-Saar-t aminek már a neve is a kapu városát jelenti, még röpke életképeket is mutattam belőle, hogy ez volt a hajdani angyal-megapolisz egy kerülete, kb ahol be lehetett jönni - fentebbi okok miatt egy ugyanolyan értelmetlenné vált.
Amit nem én meséltem, de végigjátszottam: Ir-Roboám, ahol Azrael lakott, teljesen funkcionáló város volt, amit viszont Roboám ben Azrael épített, az öreg Azy nefilim fia. Ja hogy az angyalromok ~10 ezer éve itt vannak? Dehát akkor hogy építhette egy nefilim? És akkor itt az egész át is folyik a nefilim kérdésbe.
Mélységesen tisztelen Adát, ahogy a karakterét megformálta, és tudom hány órányi munkája van abban és hány száz oldal elolvasása, hogy ő hitelesen tudja alakítani a karaktert ami az ószövetségből lépett elő. Ugyanakkor most a Ludumban ahogy Geri emgformálja a nefilim njk-it az valami egészen más, de nem is várható el minden játékostól, hogy több száz oldalt elolvasson és sok órát beszélgessen teológusokkal ahhoz, hogy ki tudjon játszani egy karaktert. Így viszont párhuzamos valóságok keletkeztek, és nem tudni végülis hogyan is kéne játszania annak, aki ilyet akar.
A tündéknél szintén tele vagyunk párhuzamos valóságokkal, amikor valaki előadja, hogy az emebrek utálják a tündéket és bármi féle fajgyűlölet van, azt hittem eldobom az agyam, a helyzet ugyanis pont a fordítottja volt még az elején (és meglehetős élvezettel játszottam a tünde karaktert aki mélységesen lenéz minden embert de diplomataként kénytelen velük együttműködni).

Egy szó ami száz, az ilyen esetek megoldása az, ami miatt én örülnék a teljes átdolgozásnak. A rendszerrel nekem igazából nincs bajom, tudok figyelni a manámra és mesélőként is rászólok arra, aki szerint sok lesz, de értem az átdolgozás szükségességét.

És akkor itt jön a kontra ami miatt mégis ambivalens vagyok. Ez iszonytatosan sok meló, és nem vagyok biztos benne, hogy megéri. Lehet vannak akiket a fentiek zavarnak (köztük engem is persze), ugyanakkor nagyon sokan emg elvannak ebben a világban és rendszerben mint hal a vízben, szeretnek ebben játszani. Rávennő őket arra, hogy dobják el az eddigi terveiket, karaktereiket stb. nem tudom mennyire jó, főleg, hogy nem tudhatjuk előre, hogy az új rendszert és új világot mindenki szeretni fogja-e. Azért ez az oldal most sem élhetetlen, messze nem, és eddig is képesek voltunk együtt élni és elfogadni ezeket a problémákat.
Én félek attól, hogy elképesztő munka belefeccölése után az egész kudarc lesz, ám nem tudok olyan alternatív megoldást, amivel ezeket ki lehet javítani asztalsöprés nélkül. Aki tud feltétlenül jelentkezzen.

Ami jó lenne ha maradna:

Abban meg Matheussal értek egyet, hogy az egyházak IRL-hez közeli, hiteles megjelenése is nagyon jót tesz az oldalnak, ezt mindenképp meg kéne tartani, bár így én sem tudom mit kéne kezdeni a protestánsokkal. Gyanítom, hogy aki nem kapott ilyen nevelést, az nem igazán tudja megfogni a különbségeket, ezeken amúgy egy jó és átfogó leírás az egyházakról segíthet.
Egy sokkal részletesebb leírás a fajokról és frakciókról mindenépp szükséges lesz, de örülnék ha megmaradna mindenkinek az egyedi "íze".
A mesterségrendszer ahogyan át lett most dolgozva szerintem szintén maradhatna, jó lett ez így.
Faji bónusz, kasztnélküli képességek, skillek - szerintem ezek is maradjanak, hogy több forrásból lehessen összerakni a karaktert. A másodlagos kasztos dolgokat is szerettem, bár értem mi vele a gond, de szerintem egy szigorítás és egy észletesebb leírás a feltételekről ezt megoldja - de az igaz hogy sok karakternek már a szerves része az alapvetően rossz rendszer.
Középkori dark fantasy hangulat is maradjon mindenképp, sőt akár még kicsit visszább is fejlődhetünk egy apokaliptikus esemény után, még koszosabb, még sötétebb középkorba.

Kb. ennyi hirtelen. Így is sok így is hosszú.

Felhasználó profiljának megtekintése

4 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Szomb. Szept. 15, 2018 2:00 pm

Gerard D. Lawrenz

avatar
a Tudás Démona
a Tudás Démona
Elég sokat agyaltam ezen a kérdésen, szóval bármiféle körítés nélkül íme az eredmény. Én személy szerint ellenzem, nekem túl drasztikus megoldásnak tűnik.


A történetben található apróbb buktatók nagy részénél a saját játékaimból indulok ki, hogy ott mit láttam, mit meséltem, illetve néhol hogy mit hallottam másoktól.

Lore hibák:
Angyalromok: elhangzott pár dolog a játékok során, de összességében még ha láttam is valami, az angyalromok eredetére utaló infót, az vagy egy látomás volt, vagy egy feltételezés, amit egy admin mesélt, de a játéktéren sose jelent meg. Az előbbiről könnyedén elmondható, hogy hamis volt, az utóbbi meg amíg nem jelenik meg a játéktéren, változtatható. Az írások meg könnyedén odakerülhettek a rom építése után is, akár eonokkal később, csak hogy egy példát is mondjak. Annak idején a holdmágiáról is megmondták, hogy arkán mágia, a játéktéren egyszer sem került elő, és azóta is mindenki úgy kezeli, mint a valláson nyugvó mágiák egyik fajtáját.

Nekromancia: nem emlékszem rá, hogy egyszer is ki lett volna a játéktéren mondva, hogy mi micsoda és hogyan működik. Úgy látom, ha véglegesítenénk és megmondanánk, hogy mostantól így van, az senki vizét nem zavarná. Főleg azért, mert a nekromancia eddig nem is szerepelt annyit, hogy bárki is az eredetével kapcsolatban kutakodna.

Szentség: lehet én vagyok túl egyszerű, de én végig úgy vettem hogy az oldal keresztény alapjai miatt ilyen a szentség (ami ráadásul szerintem egy jól egyensúlyban tartott mechanizmus, hiszen a nem szentségtelen dolgok ellen egyáltalán nem effektív). A Tünde frakcióküldetésben ki is derült, hogy milyen erős Isten, így aki az ő áldásával harcol, az egy általa alkotott világban nem csoda, hogy előnyt élvez. A holdezüst eredetére a játéktéren azóta sem derült fény, így ha egy háttértörténetet szeretnénk keríteni hozzá, megtehető a világ újraalkotása nélkül is. Bár ezzel kapcsolatban az a véleményem, hogy nem kell mindent agyonmagyarázni, néha annyi is elég, hogy "mert csak". Nem feltétlenül ront a játékélményen, ha nem tudom, hogy a holdezüst milyen módon képes a mágiát magában tartani.

Túlzott teológiai pontosság: ahogy korábban Matheus is említette szerintem ez nem hiba, hanem előny, pozitívum. Az oldal egyik sajátsága, dob egy nagyon a valósághű hatáson is. Teljes mértékben egyet értek vele, meg kéne tartani. Nyilván nem lesz képes mindenki azonosulni vele, de nem is kell, vannak más kasztok, hogy mindenki a neki tetszőt válassza.

A nefilimek eredete: erről sajnos elég keveset tudok, de ahogy néztem a félangyalok eddig nem szerepeltek túl sokat, így itt is azt gondolom, hogyha kitalálnánk valamit, nem ütközne az eddig elhangzottakkal.

Elfek: a két különböző dolog említésekor az első gondolatom az volt, hogy miért ne érkeztek volna két hullámban, és ezt a megoldást én teljesen elfogadhatónak találom. Kicsit kurta, meg hanyag, ezt el kell ismerjem, így erről sem tudok többet írni.

Démonok: szerintem még egyszer sem fordult elő, hogy a démonok eredete, a Tartarosz vagy bármi egyéb a chaten kívül terítékre került volna.Így bármivel egészítenénk ki a leírásukat, az eredettörténetüket, nem ütközne a korábban elhangzottakkal.

Mágia: na ez valóban az, amit át kell variálni. De mivel a mágia eredetét és a mágia forrását sem kutatta még senki a játéktéren (vagy kutatta, de eredménye alig van), így ismét, ha bármi alap, váz készül hozzá és megmondjuk a játékosoknak, hogy mostantól ez van, nem fog sok vizet zavarni...mármint, attól még hogy a mágia eredete más lesz, a képességek ugyanazt csinálják.

Összességében a történettel kapcsolatos bakik nagy részéről azt látom, hogy nagyon sok dolog csupán csak chaten hangzott el, azokat bármikor gond nélkül meg lehet változtatni, sok dolog cuspán csak egy látomás, egy hallucinációként jelent meg, azok hitelessége szintén nem garantált, de ha belegondolok szinte bármire rámondható, hogy aki mondta, hazudott, vagy ő is rosszul tudta, vagy a feljegyzés hibás, hamis, direkt akar félrevezetni. Nem is gondolom azt, hogy tökéletességre kell törekedni, mert nem rontja a játékélményt az, ha van egy-két ilyen nem megmagyarázott, vagy kérdéses, vagy levegőben lógó dolog.

A rendszerhibáknál is a korábbi tapasztalatokból indulok ki. Összegégében úgy látom, hogy korábban is voltak változtatások  rendszerben, korábban is módosítottak, gyengítettek, erősítettek, lecseréltek dolgokat és még egyszer sem fordult elő, hogy bármi megsértődött volna rajta.
Rendszerhibák:
Varázstárgyak: ilyen karakter szerintem ha nagyon szigorúan is nézzük maximum három van. Engem sose zavart, ha valakinek könnyebb dolga volt. Aki meg több mint két éve játszik annál lehet is arra számítani, hogy pár szituációt már a kisujja behajlításával meg tud oldani. Nyilván vigyázni kell, nehogy valaki túl erős legyen, de a többihez képest ezt nem látom akkora problémának. Főleg mert egy pályázott képességgel ellentétben ezért meg is dolgozott a karakter, nem csak simán megvette. Nem egy erős tárgy egy hosszú, nehéz küldetés jutalma volt, és azért a helyzetjátékok sem arról híresek, hogy könnyen megírhatóak, hiszen rendre a karakteridegen feladatokat kapnak a játékosok.

Túl sok kaszt: ennek van egy előnye is, mégpedig az, hogy a mesélőknek van miből válogatni és emiatt a világ is sokkal színesebb. Pár kasztot könnyedén el lehet távolítani, amiknek szerepük se volt eddig és senki sem játszotta, de a sok választási lehetőség nekem mindig is tetszett az oldalban.

Másodlagos kaszt: én megint nem tekintem hibának, ha valaki így játszik. Vannak ilyen játékosok, akik hasonlókép játsszák az frpg-t is, mint egy asztali játékot, mint a D&D vagy a MAGUS. Szerintem ezzel nincs semmi baj, amíg tényleg nem az van, hogy totál lehetetlen, semmiképp sem megvalósítható dolgokat. Én is szeretek így játszani, és ha valaki ezt a stílust kedveli, szerintem hagyni kéne.

A többi ponttal egyet értek, jó lenne átdolgozni, vagy másnem a kérdéses dolgokat átírni. Korábban is lett átírva egy egész kaszt, korábban is lett gyengítve pályázott képesség, lecserélve képesség, amivel jött annak minden előnye és hátránya. De eddig mindig gond nélkül mentek az ilyenek, én úgy látom nem kell az egész mindenséget újraalkotni azért, hogy most egy helyett az összes kasztot újragondoljuk.

Ami miatt még azt mondom, hogy ne csináljuk az az, hogy a játékélményt szinte egyik ilyen hiba sem rontotta. Ezért is gondolom azt, hogy ezek nem annyira súlyos hibák, amik miatt ekkora erőfeszítéseket kéne tenni.
Amit én javasolok az az, hogy a jelenlegi világot megtartva dolgozzuk át a rendszer összes olyan pontját, ami módosítást igényel. Ami a rendszereket illeti én nem számítok semmiféle gondra vagy sértődésre, ha ezt megtörténik. Korábban is volt, nem lett visszhangja sem IC a történetek során sem pedig OC a játékosok közt. Ami pedig a történetet és a különféle dolgok eredetét illeti, én úgy vélem ami csak chaten hangzott el azt nyugodtan lecserélhetjük, amihez nincs még semmi kitalálva, azt nyugodtan megalkothatjuk, ahol meg összeütköznek a dolgok, ott könnyedén el lehet simítani a dolgot, mert akár azt is számításba vehetjük, hogy amit korábban egy játékban hallott a karakter, az nem igaz, vagy elferdített igazság, vagy csak az igazság egy része. Ezzel kapcsolatban megfordult még bennem egy olyan gondolat, hogy egy-egy kérdéses részt egy küldetésben mutathatnánk be, ahol is a karakterek maguk ismerik meg az igazságot és maguk jönnek rá, hogy is néznek ki a dolgok valójában. Voltak már hasonló színezetű küldetések és mind jó választ kapott.

Azért is gondolom, hogy jobb lenne így, mert ez a megoldás sokkal játékosbarátabb. Akinek mondjuk nagyon kevés ötlete szokott lenni a karakteréhez és az előtörténetén is hónapokat agyalt, az nem biztos, hogy olyan könnyen fogja megoldani a rerollt, mint azok, akik már tapasztaltabbak. Jó persze, meg lehet alkotni kis módosításokkal ugyanazt a karaktert az új világban. És persze a karakterétől sem szívesen válna meg senki, amibe sok időt energiát és ötletet ölt bele, bár ezt valószínűleg mindenki le fogja nyelni, ha erre kerülne a sok, szóval azért is írom le most. De az oldal mindig is nagyon csábító volt a kezdő játékosoknak, ezt a tulajdonságát a fejlesztéskor is érdemes megtartani.

Ami nagyon érdekes, hogy én nem emlékszem egy problémára sem, amibe belefutottam volna, vagy ha meg is történt az gyorsan meg lett oldva, szóval azért nem emlékszem rá, ezért is gondolom azt, hogy nem lehet egyik baj sem annyira komoly, hogy ilyen drasztikus lépéseket kelljen tenni.

Tehát összességben úgy gondolom, a QFA egy szerethető oldal, a maga össze hibájával együtt. Nem kell tökéletességre törekedni, mert azt úgyse érhetjük el soha. Az oldal úgy tökéletes, hogy nem tökéletes (tudjátok még követni?) ezért azt mondanám, a jelenlegi világot szabjuk át olyanra amilyenre kell.

Felhasználó profiljának megtekintése

5 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Szomb. Szept. 15, 2018 5:39 pm

Jozef Strandgut

avatar
Felszentelt Pap
Felszentelt Pap
Én Ger-rel értek egyet, nem szeretném ha teljesen újra lenne alkotva az oldal, mert nem voltak olyan "hibák", amik ezt a hatalmas munkát megérnék és tényleg nem lehet tudni, hogy ez mennyire válna be.
Szerintem nagyon sok, rengeteg játék ment már le az oldalon ahhoz, hogy valaki ezt olyan szinten számon tudná tartani, mint a régi, főmesélők, aki valószínűleg sokkal átfogóbban és részletesebben belelátnak az oldalba, mint a játékosok nagyrésze. Nekem a legtöbb felhozott indok, hogy őszinte legyek fel sem tűnt, mert vagy nem raktam így össze, vagy nem olvastam épp azt a játékot. Biztos vagyok benne, hogy legtöbben csak a saját játékukat kísérik figyelemmel, vagy max. nagyobb küldetéseknél a csapattársakét.
Nekem például Jozef karakterét teljesen el lehetne felejteni, ha időben is ugrunk, ami nem esne jól.
Szóval én a jelenlegi felállást és inkább részletesebb, vagy kiegészítő leírásokat preferálnék. (Egy Gloria általi visszalépést, valami hasonló világkatasztrófa után, mint a világégés volt, még el tudnék képzelni mondjuk.)

Felhasználó profiljának megtekintése

6 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Szomb. Szept. 15, 2018 7:09 pm

Freia Suntide

avatar
Tünde Vadász
Tünde Vadász
Sziasztok!

Úgy érzem, hogy mint az oldalon nem régóta jelenlévő egyik játékos, talán az én meglátásom, mint új játékosok szempontjából szerepelhet.


Amikor nekem az oldalt javasolták és beleolvastam minnél több fontos topicba, akkor tulajdonképpen abban semmiféle ellentmondást nem találtam, sőt azt kell mondjam, egy elég jól átlátható lore és rendszer fogadott.

A karakteremet is elég gyorsan jól el tudtam helyezni egy olyan helyre, ahol meglátásom szerint kissé hiány van és érdekes is lenne az oldal lakóinak és nekem is annak kijátszása, így készült el Freia.

Ő teljes mértékben a jelenbe készült és tulajdonképpen csak erre az adott szituációra játszható ki. Elég sok esetben olvastam, hogy a tündéket kinézik, gúnyolják és hátrányosan megkülönböztetik, pont amiatt ami történt (szerintem felesleges kifejteni mi miatt).
Szóval az én meglátásom most az, hogy egy teljes reroll, sőt annak reális esélye is tulajdonképpen engem arra sarkal, ha maradok is az oldalon, akkor az úgy fog megtörténni, hogy a későbbi új karakterhez, amit majd készítenem kell, ahhoz minnél több tp és váltó legyen áthelyezhető.

Ez valószínüleg mindenkinek egyértelmű, hogy egy teljesen más gondolkodásmódra kényszerít engem, azaz a sztori kijátszása helyett részemről a farm lesz a fő célpont.



Összegezve:

Én mint új játékos egy ilyen nagy átdolgozást teljesen rátok bízok, ugyanakkor nagyon sajnálnám, ha a karakteremet újrakéne alkotni, vagy egy teljesen másikat kéne készíteni, plusz én úgy látom, hogy addig, amíg ez meg nem történik, addig nem túl reális végleges karaktereket készíteni az oldalra, mivel az új verzióba lehetséges bele sem lesz illeszthető a mostani.

Felhasználó profiljának megtekintése

7 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Szomb. Szept. 15, 2018 8:27 pm

Jerobeam

avatar
az Isten Lángja
az Isten Lángja
Update!

Hosszú-hosszú staff megbeszélések után talán kitaláltam egy köztes megoldást. A kecske is jóllakik (esetünkben én megkapom azt az oldalfrissítést ami szerintem szükséges) és a káposzta (esetünkben a ti karaktereitek) is megmaradnak - emellett még az epikus küldetés sem marad el.

A rövid, spoilermentes koncepció a következő lenne:
Bekövetkezik az apokaliptikus esemény, amely komoly változásokat hoz magával. A világ megváltozik, területek rajzolódnak drasztikusan újra, a mágia instabillá válik és ismeretlen lesz. Veronia lakosainak új módszereket kell alkalmazniuk, hogy túléljék az elkövetkezőket - eddig ismerős, igaz? Most jönne a karihalál és a timeskip. De tegyük ezt félre. Mondjuk, hogy a karik valahogy az életükért küzdve túlélik (már aki szeretne, a blaze of glory végkimenetel mindenkinek adott), aztán hazatérnek a frakcióikhoz, mint azok a hősök, akik ott voltak. Az új veszélyhez alkalmazkodni kell, mindenki ahogy tud.

Mit is jelent ez?

Mindenkire kiterjedő frakcióküldiket. Olyan, személyre szabott magánkalandokat, amiknek a végén megismerhetik a karakterek az új felállást, az új életvitelt és az új lehetőségeket.

Mivel járna?


  • A játszható világ megváltozik. Főképp bővítésre gondoltunk, Veronia kinyílik, Bet'Sohar jelentős területe bejárható lesz, van, ami kicsit lerongyolódik, van, ami túléli - a lényeg, hogy az ismerős világból indulunk ki, de érdekes újításokat akarunk bele hozni.
  • A játszható frakciók is megváltoznak, jobban mondva frissülnek. A leírásokat kibővítjük, a lore-t rendbe szedjük, kigyomláljuk a félreérthető dolgokat. Néhány frakció teljesen új arculatot is kaphat, főképp a nehezen játszhatóak vagy azok, amelyekről több féle kép él a játékosokban.
  • Általános lore változások, főképp itt a mágiát és a különböző mágiafajták részleteit kell érteni. Kicsit tisztázzuk hogy mi merre hány méter, mire képes és mire nem képes a varázslat, szentség, druidizmus, nekromancia, ilyenekre kell gondolni.
  • Kaszt és képességrendszer újradolgozás. Mind a kasztrendszert, mind a képességek használatát átalakítjuk, mivel a fentebb említett problémák még mindig fent állnak.


A helyzet az, hogy ez csak akkor működik, ha a játékosok partnerként viselkednek. Amennyire a staff erejéből telik megpróbáljuk logikusan, követhetően és megérthetően megmagyarázni az OOC változások IC okát és megjelenését, de kell hozzá egy megfelelő játékosi hozzáállás. Mindenkinek figyelemmel kell tartania, hogy bár a karaktere megmaradt, az emlékek, a személyiség, a tapasztalat ott van - a rendszer más lett. A képességek újak, vagy másak, a kasztok átgondolásra kerültek, ennek a megmagyarázásához teljes játékos-staff kooperáció szükséges.
Felmerülhet a kérdés, hogy az új rendszer azt jelenti-e, hogy mindenki megy vissza 1. szintre, 0 TP-vel. Természetesen nem, az eddig befektetett energiát valahogy jutalmazni fogjuk, a kialakuló új rendszerek függvényében. Senki nem veszít el semmit, ameddig hajlandó alkalmazkodni az újdonságokhoz.

Ennyi lenne, erről is szeretnék azért egy véleményt. Jobb-e, rosszabb, így se jó, hagyjuk a francba az egészet (ezt nem szeretném, de ha ezt szavazzátok meg legyen), van-e valami más lehetőség, amit nem vettem észre.


_________________
"And who are you, the proud lord said, that I must bow so low."
Felhasználó profiljának megtekintése http://questforazrael.hungarianforum.net

8 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Vas. Szept. 16, 2018 11:48 am

Jozef Strandgut

avatar
Felszentelt Pap
Felszentelt Pap
Nekem így elfogadható, igaz én nem is halmoztam fel olyan sok képességet, főleg nem pályázatokkal (akik ezt tették, nekik biztos nem lesz olyan egyszerű). Az átláthatóbbság azonban sosem rossz Smile És, ha a világ nagyjából megmarad, csak zordabb, veszélyesebb lesz, azt nem bánom. Smile

Felhasználó profiljának megtekintése

9 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Vas. Szept. 16, 2018 12:32 pm

Grob Eugandis

avatar
Fővárosi Királyi Palota
Fővárosi Királyi Palota
Mivel nekem nincs nagyon múltam még a fórumon, ezért nem igazán vettem észre a vérző sebeket. Azt már tudtam, hogy nagyon sok dolog nincs/nem is volt kidolgozva, de komolyabb hátrányt nem okoztak eddig.
A világ eseményeinek és történeteinek gatyába rázását csak támogatni tudom és pár változtatást is szívesen látnék.
Ilyen változtatás például a skillrendszer (nagyon boldog vagyok, hogy pályázatokkal lehet bővíteni a repertoárt, de a D&D-s "szintenként egy alap skill" felállásnak sose voltam nagy híve)
A kasztok közül is örülök, ha lesz szelektálás, azt sem bánom, ha az tűnik el, ami éppen én vagyok. Csak szóljatok. De az tény, hogy NAGYON SOK van. Amikor először felléptem és nekiálltam a karakterem kialakításának, egy órán át olvasgattam és mérlegeltem a lehetőségeket.
A térkép bővítésével kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy ha jól meg tudjátok magyarázni, akkor én imádni fogom. A lényeg, hogy Content legyen elég.

Felhasználó profiljának megtekintése

10 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Vas. Szept. 16, 2018 4:35 pm

Cedrick von Nebelturm

avatar
a Nebelturm család tagja
a Nebelturm család tagja
Hogy a néma vámpír is hallassa egy kicsit a hangját:

Elsősorban fontos leszögeznem, hogy egyáltalán nem tartom magam se régi motorosnak, se egy túl aktív közösségi szereplőnek az oldalon, de amit eddig láttam arról csak pozitívan tudok beszélni. A világ maga, a dark fantasy hangulat, a staff odafigyelése, hozzáállása és munkája, a játékosok, és a rengeteg választási lehetőség, amikkel egyediévé lehet tenni egy-egy karaktert (az Utaktól elkezdve, a másodlagos kasztokon át, egészen a pályázatokig) mind olyasmik, amik rendkívül színessé teszik a játékot, még ha említve is lett, hogy vannak kasztok, amik nincsenek kijátszva, még akár mesélés szintjén sem. Ennek ellenére engem gyönyörködtet a változatosság, és maga a lehetőség, hogy van –akkor is, ha nem is játszanak vele.
Talán majd egyszer jön valaki, aki fog.
De rengeteg munkát jelenthet mindezeknek a rendben tartása, és részletes kidolgozása, így természetesen nem tiltakozhatok az esetleges ritkítás ellen, bár szerintem - és itt más véleményre kell helyezkedjek, mint az előttem szóló- a sok kaszt csak kellemesen diverzzé teszi a játékot, nem gondolnám, hogy ’bőségzavar’ állna fent miattuk.
Ugyanez a helyzet a másodlagos kaszt rendszerével is: nekem tetszik az ötlet, régóta gondolkozom rajta magam is, hogy felveszem, mert az is ad egy plusz ízt a karakterhez. Azt hiszem itt a kulcsszó nem a gyengeségek betömése, hanem ismét a változatosság. Személyes példát hozva: azért szemezek a Schwarzjagerekkel, mert egy teljesen más oldalát hozná ki a karakternek, és nem azért, mert akkor betömném a távolsági fegyverek ’hiányát’ esetleg egy számszeríjjal.
Az első pontban megfogalmazott dolgok közül ami engem érintett az elsősorban a mágia, de lehetségesnek tartom, hogy csak azért okoz fennakadást, mert nem szoktam mágiahasználó karikat vinni, így például maga a mana nálam egy nagy halmaz tele kérdőjelekkel az első naptól kezdve: én számolom? de hogy? hogy töltődik pontosan? vámpír, vért iszik, oszt’ kész is, mehetünk tovább? mennyit visz le egy-egy varázslat? mennyit kell rá inni? mindkettő szinttől függ? - ilyesmik. Ezenkívül a kasztoknál leírtak, hogy egy-egy kaszt milyen varázserővel rendelkezik: erős, gyenge stb. ezek számomra nagyon körülbelüliek, ezért nem is nyúlok hozzá, nem használom, nekem ilyesmikre pontosabb instrukciók kellenek, de nem tudom, hogy más hogy van ezzel. A szentség, a nefilimek eredete és a többi lore kérdés azonban egyáltalán nem tűnt áthidalhatatlan problémának. Utóbbi talán azért nem, mert IC nagyon más vonulaton halad a kari, és nem futott még bele, hogy feltegyen ilyesmi kérdéseket -akár az angyalromokról-, a szentség pedig azért, mert ahogy Geri is, a szentséget én is egyszerűen a kereszténységhez kötöm. De lehet, hogy tényleg csak azért vagyok így ezekkel, mert mint említettem nem érintenek annyira ezek a témák. Talán nem játszom még elég régóta hozzá, hogy érinthessenek.
A teológiai pontosság viszont egy kimondott érdekessége az oldalnak, nem találkoztam még hasonlóval, én is amellett vagyok, hogy maradjon, csak talán ehhez sem ártana - sőt, kifejezetten hasznos lenne- egy-egy részletesebb leírás. Az, hogy egy nefilim van az oldalon betudható szerintem jórészt annak is, hogy pályázat köteles kaszt (ha jól tudom), és ez önmagában is riasztó tud lenni. Nem csak a vallási része nehéz és valóban rengeteg utánajárást igénylő feladat, de egy félangyal jellemének a megragadása is, azzal megdobva, hogy mivel erős kasztról van szó ismerni kell a határokat is, hogy ne 'god like' nefilimek szülessenek. Azt hiszem ez komplexebb kérdés, minthogy csak a teológiai pontosságot ragadjuk ki belőle. Ez önmagában is egy nagyon nehéz kaszt, amit szerintem nagyon kevés játékos vállal be.
Azt viszont én is valós problémának látom a pályázatokkal kapcsolatban, hogy egy-egy kreatívabb játékos, aki kombinál, és urambocsá’ kihasználja a lyukakat az újratöltési idő és mana terén földbe döngöl egy másikat. De a pályázatok fontos részei az oldalnak, és megesik az életben is, hogy van egy-egy kreatívabb elme, így ez a feladat is a staffra hárulna, hogy szigorítsanak a pályázatokon, nyomon kövessék IC a mágia használatot, akár a magánjátékokban is amíg meg nem szilárdul az új rendszer (és véletlenszerűen aztán is), és mindig szóljanak, ha valaki 'túltolná'. Így talán kiegyenlíthetőek lennének a viszonyok, hogy ne történhessen meg a fent említett földbe döngölés ilyen módon. Akár azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a varázstárgyakat úgy osztják el, hogy a kevesebbet pályázottakhoz jut 'több', 'segítség' gyanánt. A tárgyak kapcsán egyébként bennem is felmerült, hogy rengeteg, és bár valóban dolgozunk értük, talán ezeket is szigorúbban kellene venni. De mindezt nem a magam vállára varrnám, mint feladat, így most csak a saját meglátásaimat mondom, de tökéletesen megértem, hogy ez mennyi plusz munkát és odafigyelést igényelne.

Összegezve ezt a részét a dolognak tehát: nekem a problémáim elsősorban a leírásokkal akadtak. Illetve azok hiányával. Személyes példákat hozva, amik bennem felmerültek: Milyenek a vámpírpáncélok pontosan? Vannak-e családi címerek, vagy csak a családokhoz felsorolt jelképeket használják? A páncélon is, vagy ott nem? Hogy néz ki belülről egy vámpírtorony? Hányan lakják egy-egy családnál? Hogyan működik pontosan az amalgám nyaklánc? ...mikor nő ki a vámpír első vámpírfoga..? - ilyesmik elsősorban. Plusz persze, a mágiára vonatkozó rengeteg megfogalmazatlan kérdőjel, de ez tényleg fakadhat az én fogyatékosságomból is, és lehet, hogy a fenti kérdésekkel is már túl aprólékos dolgokba kérdezek bele, amiket könnyedén le lehet beszélni chaten, de a torony kérdése például az előtörténet írásánál is fontos volt számomra, hogy 'mi-hol-merre-meddig-hány-méter' ezzel kapcsolatban.


Az elsőként javasolt megoldás be kell valljam, hogy keserű szájízt hagyna maga után bennem. Én azok közé tartozom, akik egy karit visznek, és nem tudnak, illetve nem is szeretnének másikat, hiába szerepeznek akár régebb óta. Így egy ilyen méretű változásra az én válaszom sajnos az lesz, hogy abbahagyom a játékot. Semmi sértődés nem lesz bennem, semmi megbántottság, és semmi rosszindulat senkivel és semmivel szemben, pusztán csak elsiratok majd egy karaktert, még csak nem is a beleölt időt, hiszen ez játék számomra, így minden percét élvezem. De a történetét mindenképpen, mert még ha újra is lehet alkotni valamelyest, az már nem teljesen ez lesz. Elképzelhető, hogy ha egyszer megunom lesz másik karakterem, de egyelőre ő van, és ha meg lesz szavazva esetleg a teljes reroll, nem tudok mást tenni, mint eltemetni, és továbblépni. De bánnám, és nem hiszem, hogy hoznék újat. Ismétlem, nem azért, mert bármi rossz érzés lenne bennem, egyszerűen csak nem lenne rá ötletem, és valószínűleg hirtelen kedvem sem, újat csinálni.
Az updated version mögé viszont teljes mértékben be tudok sorakozni, úgyhogy ha szavazásra kerül a sor, ilyen módon természetesen igen, támogatom az ötletet. Benne vagyok, és segítek, amiben egy vámpír csak tud (éjszakai műszak..?). Így jórészt megoldódnának az általam fentebb említett problémák is. Én örülnék a leírások bővítésének is, ugyanúgy, azokban a témákban, amiket írtam, de érthető, ha azok most csak mellékesek ilyen változások mellett.

Felhasználó profiljának megtekintése

11 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Hétf. Szept. 17, 2018 12:25 pm

Adalya Amram Ehud

avatar
Nefilim Próféta
Nefilim Próféta
Szóval,

1. Mana, spellek, mennyi idő az egy kör...
Az oldalban leginkább az fogott meg, hogy bár vannak keretek, sok teret enged a fantáziának és az individualizációt is támogatják a pályázatok, előtörténetek, a cuccok és a kasztos képességek által. De tény, hogy ez sok gondot okozott a gyakorlatban játékhelyzetben, ahol egymás ellen akarunk játszani, vagy egymás mellett. Pl. mert én alig játszom, ezért a hűde nefi, pályázatköteles prófétámnál egy velem egyszintű vagy alacsonyabb akárki más többre képes, mert több időt és erőt ölt bele a fejlesztgetésébe. Részben ezt úgy vettem, hogy jó, ő beleölte amit beleölt, én meg nem, ezért fair enough. De így viszont a szintek vesztették értelmüket. Úgyhogy ennek az átdolgozását merőben támogatom.

2. A nefik - mert ehhez tudok a legtöbbet hozzászólni.
Amikor az oldalra jöttem, nem volt kérdés, melyik fajt akarom kijátszani, mert szeretem az égi dolgokat meg az egzotikus fajokat /voltam már kentaur, ritka világítós szemű törzsi faj képivselője, sőt egy egészen normális alfajt is ki tudok hozni úgy, hogy bennszülöttnek tűnjön, ez valami perverzióm lesz... A másik oldalon meg a fény papnője, ilyesmi./, szóval azért lettem nefilim, mert bennük megtaláltam mindkét kedvenc aspektusomat. Másrészt annyiban könnyebbé tette a kezdést, hogy egy olyan faj szemével nézhettem körbe, aki nem tudott semmit a világról, így nekem sem kellett gyakorlatilag semmit sem tudnom, a karin keresztül mintegy megtapasztaltam mindent.
Igen, kicsit ijesztő volt a pályázat hozzá, megdolgozta az önbizalmam, de nagyon akartam, és érthető, hogy egy erősebb kari kijátszáshoz érezni kell a határokat. Ide két dolgot szeretnék hozzátenni. Az egyik, hogy erre megoldást biztosan a faj és kasztjainak gyengítése jelentene, hogy mások számára is elérhetőbb legyen, bár nem tudom, hogy a staff erre mit gondolt ki. Ezzel kapcsolatban semmilyen érzéseim nincsenek, engem nem zavar, ha vannak nehezebben, több tapasztalattal vagy hozzáértéssel elérhető kasztok, engem ez inkább motivál, vagy bele sem megyek. A másik dolog, meg amit már Cedrick is kifejtett fölöttem, hogy szükség van pontosabb, bővebb leírásokra. Én régi játékos vagyok, ezért nem volt nehéz belőni a határokat, de nagyon sok problémát okozott a faj kijátszásában a támpontok hiánya.

Ezért történhetett az, hogy a nefik az én játékomban teljesen elzsidósodtak, mert leírás hiányában Nielt nyaggattam megállás nélkül, aki gyakorlatilag menet közben találta ki, és így együttes lekesedéssel beütött a héber meg a menóra.
Azt értem, hogy egyetlen nefiként elég mérvadóra sikerültem, de az alap foghíjas leírás még így is sok nefirételmezésre ad módot, ezért sem értettem soha, miért nem akar más is félangyallal játszani. Ez szerintem szintén megérne egy felmérést, hogy kit miért taszít, mit tart vonzónak benne. Mert szerintem aki inkább ez az elvont égi lény akar lenni, vagy prófétikus indie messiás, esetleg menő fényes fegyvert(égi vért) lengető harcos, vagy csak egyszerűen élvezni akarja a szárnyakat meg a különc featurest, azokat nem kell, hogy befolyásolja az, hogy én hogy játszom, mennyiszer veszem fel a kippát.
Egy szó mint száz, ha rajtam múlna, akkor a fajt nem tenném pályázatkötelessé, maximum a kasztokat, továbbá a zsidóságot kevéssé szorgalmaznám, max. egy-két hangulatfestő dolgot megtartva a jedis, ősi, pusztai nép feelingből (az ima mikéntje/kendőt fel, tenyereket az égnek és indulhat a dülöngélés/, a választott nép életérzés, sátrak, pásztornép, vájog és homok városok, teokratikus társadalom, közösségi élet sok zenével, tógák, egyedi harcmodor...), hogy legyen miből kiindulni, vagy mivel szembe menni. Továbbá a rövid leírás mellé tennék egy hosszabbat, ami ezekkel a sajátságokkal foglalkozik, hogy legyen miből kiindulni, és az is felbátorodjon, aki azt se tudja, hol kezdje. Minden fajnál.

3. Az apostol és a többi kaszt.
Itt én is amellett vagyok, hogy nem baj, ha több a kaszt. Igaz, hogy sokat kell nézelődni, de annál több ihletre ad okot, és nem értem, miért baj az, ha csak úgy ott lógnak. Nekem ez is csak vonzóvá tette az oldalt, amikor először szemeztem vele.
Ha mondjuk a játék egésze nagyon sztori orientált volna - és azért az oldal tényleg igyekszik a  játékosokat rávennia arra, hogy mind alakítsuk a fő sztoriszálat - akkor ott értem, hogy miért fontos, hogy a történetet előmozdító szerpek be legyenek töltve és afelé tereljük a regisztrálókat, mint az Age of Empires, kell, hogy kékek meg pirosak legyünk, ha a hangsúly Észak és Dél harcán van, akkor nyilván kellenek a két egyháztól sokan. Ezt mondjuk többé-kevésbbé áthidalta a háború, ahol mindenkinek oldalt kellett választania. De nem mindenki akar vagy szeret bekapcsolódni a fő sztoriba, vagy nem mindig. Ezért is jó, hogy többféleképpen is részt lehet venni benne - a háborúban egy tünde druida is beállhat Észak soraiba a saját motivációiból, nem fogják kidobni a seregből, ha jó harcos, csak mondjuk benézik, hogy "ez nem ember". Vagy egy kevélységdémon délen. Nehezebb ezt behozni, de annál érdekesebb.

Ezen a ponton feltenném a kezem - én akarok apostol lenni... O: ) És itt vissza is utalnék a fentiekre, hogy az egyik legnagyobb problémám ezzel az volt, hogy bár volt saját elképzelésem, de nagyon ködös, és nem tudtam megragadni a koncepciót információ hiányában. Mert az apostol Él dicsőségét hirdeti, jó, de gyakorlatilag akkor egy nefi máguspap lennék, vagy mit jelent ez? Másrészt ki nem akar a vízen járni? Razz Very Happy

Szóval inkább több leírás és bővítés, átdologzás, de nem feltétlenül ritkítás, ha engem kérdeztek.


4. Konklúzió
Örülök, hogy a staffnak sikerült kratív megoldást találnia a történet szálainak átfésülésére, ami nyélbe tudja ütni ezeket a rendszerbeli radikális változtatásokat, és mégis megtarthatom a karit. Én is kariközpontú játékos vagyok, és bár tudtam volna más karival visszajönni, akiért ugyanígy lelkesednék idővel, de Ada nekem pont azért lett különleges, mert ki tudtam tartani mellette, nem daráltam be újabb ötletekért és ezért olyan tapasztalatokat szereztem vele, amik megérték a belé fektetett időt, bántam volna, ha ez így megszakad. És hiába lett volna egy év idő arra, hogy befejezzem a sztoriját, mivel nem a kari diktálta, valószínűleg elment volna a kedvem attól, hogy elvarrjam a szálakat, akkor már csak úgy hagytam volna kifulladni. És bántam volna, mert szeretem a világ hangulatát, a staff odafigyelését, a biztatót-konstruktív visszajelzéseket, ami által mintha egymást művelnénk, úgy érzem fejlődtem írásban és történetfejtésben, amióta itt vagyok. Sokféle lehetőség van a kari és a játék bővítésére, és jó, hogy részt lehet venni a világtörténetben.

Szóval all hail to the masters of revival, bármiféle változtatások vagy szigorítások lesznek, ha nehéz is lesz lenyelni egyikünknek-másikunknak, szerintem megéri. Játékosi szempontból elégedett vagyok, hogy a kari megmarad, és ha globálisan nézem, azért az adminoknak nem lett volna könnyű egy olyan világot vinni még sokkal tovább, ami folyamatosan megbotlik a saját inkonzisztenciáiban. Nem vagyok ebben maximalista, azt hiszem a 'való világ' sem tökéletes, és gyakran glitchel a mátrix, de vannak rendszerek, amiknek jobban kéne működniük a sok mesélő-játékos, játékos-játékos súrlódás ekerülése végett, és működhetnek is. Várom az updatet!

Felhasználó profiljának megtekintése

12 Re: Fontos bejelentés és közvéleménykutatás on Vas. Szept. 30, 2018 10:53 pm

Tessa Hendriks

avatar
Sötét Tünde Druida
Sötét Tünde Druida
Nem gondoltam volna, hogy felmerül bennetek ilyesfajta ötlet, de azt tudom, hogy mindig is sok munkát fektettetek az oldalba, és ez az újabb játékosok számára is egészen hamar nyilvánvalóvá válik. Ha már régóta az oldalon játszanék, valószínűleg igen húzódoznék a kivitelezéstől, de csak nemrég léptem a második szintre, és nem fejlesztgettem annyit a karakteremet, hogy ne lennék képes belekezdeni valami újba. Az említett lore-beli problémák nagy része nem érintett közvetlenül, tehát nem is tekintettem őket zavarónak vagy egyáltalán problémának, jónéhány pedig ezidáig fel sem tűnt.
Nem hinném, hogy az egyházi karakter választása azon múlna, mennyire egyezik a őt körülvevő világ és rendszer a valós körülményekkel, csupán az oldal elég gazdag fajokban és kasztokban ahhoz (és ezzel semmi gond nincs), hogy akadjon valami más, ami jobban felkelti az újoncok érdeklődését. Valaki egyszerűen azt nem tudná elképzelni, hogy erősen vallásos karaktert vigyen. Viszont az oldalt és a világot is sokkal színesebbé teszik ezek a meglévő irányvonalak, valamint a valósághű vagy arra hajazó személyek és a teljesen fantasy-jellegű karakterek jól kiegészítik egymást.
Nos, én mindig azt hittem, hogy a nefilimek sivatagja az Veronia északi részén volt, bár lehet, hogy csak a Kősivatag és a pusztaföld zavart be. A tündék eredete viszont engem is foglalkoztatott, főleg miután elolvastam a frakcióküldit, viszont nem zavart, hogy egyikre se kaptam világos választ, mert a játékaim szempontjából nem voltak lényegesek.
A mágiahasználatban valóban elég nagy szabadságot élvezünk, aminek megvannak a maga előnyei, és szeretném is, ha ez nem tűnne el teljesen, de néhány alappillér kialakítása tényleg nem lenne rossz, a pályázatokhoz hasonlóan.
Én még megemlíteném az idősíkokat. Tetszik, hogy egyszerre többféle időben is játszhatok a karakteremmel, de néha nehéz összeegyeztetni azt, ami már megtörtént a még le nem írtakkal, egyrészt mert - mint mondtam -, még ,,hivatalosan” nem történt meg, vagy mert az adott dolog több karaktert is érint, ami megnehezíthet egy olyan kronológia kialakítását, amiben senki nem ütközik ellentmondásba önmagával.

Nekem az oldalban legelőször a fajok sokszínűsége tetszett meg, a kialakított világ, ami rengeteg kreatív ötlet terméke, és hogy ez is folyamatosan változik, bővül. A Skype-os egyeztetéseket is mindenképpen meg kell említenem, ezek igencsak felgyorsítják a játékokat, és élvezetesebbé teszik. Sok lehetőségünk van a karakterfejlesztésre, írásra, szóval a jelenlegi játékformákat is megőrizném.

Én személy szerint inkább a foltozgatást, finomítást, kiegészítést meg miegyebet választanám, nekem tetszik ez a világ, és nem változtatnám meg az alapokat. Viszont annyira nem látom át, ahogyan azt többen teszik, és még elég sok olyan dolog is van, aminek az olvasása egyelőre csak tervben van, így ha végül a teljes reroll mellett döntötök, én azt is elfogadom.

Felhasználó profiljának megtekintése

Ajánlott tartalom


Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.