Quest for Azrael
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!



Multiváltó
Felhasználónév:


Jelszó:


Legutóbbi témák

» [Magánjáték - Sigrun und Erlendr] Sárguló falevelek közt
by Sigrun Hjörnson Tegnap 10:17 am-kor

» [Útvesztő] A magoi hét próbája
by Ostara Kedd Ápr. 23, 2024 8:14 pm

» Alicia Zharis adatlap
by Alicia Zharis Hétf. Ápr. 22, 2024 1:43 pm

» Alicia Zharis
by Alicia Zharis Hétf. Ápr. 22, 2024 12:14 am

» Alicia Zharis
by Alicia Zharis Hétf. Ápr. 22, 2024 12:12 am

» Képességvásárlás
by Alicia Zharis Vas. Ápr. 21, 2024 11:30 pm

» Rothadó kalász - Dél (V.I.Sz. 822. Ősz)
by Hóhajú Yrsil Vas. Ápr. 21, 2024 4:42 pm

» Hóhajú Yrsil Bűvös Boltja
by Hóhajú Yrsil Vas. Ápr. 21, 2024 4:30 pm

» Ez vagyok én
by Kyrien Von Nachtraben Szomb. Ápr. 20, 2024 9:58 am


Ön nincs belépve. Kérjük, jelentkezzen be vagy regisztráljon

Képzettségek

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1Képzettségek Empty Képzettségek Szomb. Ápr. 06, 2019 9:38 pm

Azrael

Azrael
az Égi Kovács
az Égi Kovács

"Háború idején néha egy hozzáértő kőműves százszor annyit tud érni a megfelelő helyen, mint ezer katona ugyanott."
- Bludtsern mondás


A varázslatokat és az egyes fajok különleges adottságait leszámítva egy-egy karakter számos olyan furfang és tudomány ismerője lehet, amiket csak hosszas gyakorlás árán lehet elsajátítani. Ezeket a képességeket nevezzük képzettségeknek, vagy kasztfüggetlen képességeknek.


Miket érdemes tudni?
Ezek a képességek többnyire igen hasznosak, s sok területen képesek többé-kevésbé megsegíteni a játékosokat, éppen ezért nem lehet végtelen számú belőlük. Minden karakternek pontosan annyi kasztfüggetlen képessége lehet, mint amennyi a karakter szintje. Ez annyit jelent, hogy egy 10-es szintű karakter maximálisan 10-et ismerhet. Ebbe a limitbe azok a képzettségek is beletartoznak, amiket a karakter szövetségesei birtokolnak. Bizonyos képességeknek emellett plusz megszerzési feltételei is vannak, például egy pályázat írása.


Nyelvek és Írások:
Megjegyzés: a Nyelvek és Írások kategória egyik képzettsége sem számít bele a képzettségek szint szerinti limitjébe. Szinttől függetlenül bármennyit megszerezhet minden karakter.

Név: Német
Ár: - (kezdéskor mindenki megkapja)
Tanulás: -
Leírás: Veronia kontinensén a legelterjedtebb nyelv, eredetileg az emberek hozták ide. Bár nagyon
hasonlít az eredeti, földi némethez, valójában sokkal jobban keveredett a svéddel és norvéggal.

Név: Angol
Ár: 1000 váltó, a Tündék és Sötét Tündék kezdéskor ingyen megkaphatják.
Tanulás: 1000 szó
Leírás: A tündék nyelve az angol, sok aspektusában a Földi óangol nyelvhez hasonlít. Elengedhetetlen
azon nem-tünde karakterek számára, akik jobb kapcsolatot szeretnének a Tündékkel és a Sötét
Tündékkel ápolni. Az előbbi fajok egy tagja taníthatja meg a játékost a nyelvre.

Név: Latin
Ár: 1000 váltó, az Egyház tagjai Protestánsok kezdéskor ingyen megkaphatják.
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Bár senki sem beszéli, nagyon fontos nyelv, hiszen a régi történelemkönyvek és egyházi iratok
ezen a nyelven íródtak. Napjainkban a papok és történészek használják, és a régi hittérítők hurcolták
be Veroniára. A játékos valamely egyház tagjától sajátíthatja el a nyelvet.

Név: Héber (Angyalok Vésete)
Ár: 1000 váltó, nefilimek kezdéskor ingyen megkaphatják
Tanulás: 1000 szó
Leírás: A nefilimek természetes nyelve, valamint a Veronián elszórva található angyalromok falain
található vésetek nyelve. Bármely nefilim vagy fontosabb veroniai tudós tuja tanítani.

Név: Írni és olvasni tudás
Ár: 500 váltó (Az Egyház, Protestáns egyház tagjai, Mágusok, Vámpír mágusok, Neulander vámpírok, Kapzsiság-Szemfényvesztők kezdésnek ingyen megkaphatják)
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Csak úgy, mint nálunk, a középkorban sem volt sosem biztosnak vett dolog az, hogy egy ember
képes-e olvasni vagy sem. Még nemesek is akadtak, akiknek fogalma sem volt a betűvetésről, ám
szerencsére aki felszerelkezik eme képességgel, annak nem lehet efféle gondja.

Név: Rúnaírás
Ár: 1000 váltó, a Rúnamágusok kezdéskor ingyen megkapják
Tanulás: 1000 szó
Leírás: A régi korok vikingjei által használt írás, melyet a rúnamágusok használnak. Ritka vésetek, írások nyelve, emellett titkosírásként is használják. Rúnamágus-mesterek megtaníthatják rá a játékost.


Mesterképzettségek:

Ezek elsajátításával a karakter valamely fegyver használatában tökéletesedik ki, viszont érdemes megfontoltan választani, hiszen más mesterképzettség ezután nem választható. Ötös szinttől lehetséges, és a karakternek legalább három szintig kell használni az adott fegyvert előtte. Az így megtanult fegyverhasználattal a karakter az ugyanolyan fegyvert használó, nem mester ellenfelét szinte mindig legyőzi, akár 2-3 szint különbséggel is. A mesterképzettség, bár egy extra képesség is jár hozzá, csupán csak egy helyet foglal el a maximálisan birtokolható képzettségek közül.


Név: Mesterképzettség: Tőrök
Típus: Mágiamentes
Erősség: III.
Ár: 2000 váltó
Felhasználás: Mágiamentes
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, harminc centiméternél rövidebb pengéjű tőrrel bánni, akár egykezes kardok csapását is hárítani. Megkapja a Célbadobás képességet.

Név: Célbadobás
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Tőr, rövidkard, hegyes/éles, nem túl hosszú tárgy
Leírás: A használó képes a használt tőrét vagy rövidkardját Dobótőrként használni akkor is, ha egyébként nem ilyen felhasználású.


Név: Mesterképzettség: Kardok
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen, harminc centiméternél hosszabb pengéjű, egy és kétkezes karddal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és akár nagyobb fegyverek csapásait is képes lesz hárítani könnyedebben. A kardforgató mesterek használhatják a Lefegyverzés képességet.

Név: Lefegyverzés
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Kard, Buzogány, Fejsze, Szálfegyver
Leírás: A használó egy erőteljes csapással kiüti ellenfele kezéből a fegyverét vagy pajzsát.


Név: Mesterképzettség: Balta
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen, egykezes baltával bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és alap támadási sebességük megkétszereződik. Az ilyen karakterek használhatják a Berzerker képességet.

Név: Berzerker
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Kard, Buzogány, Balta
Leírás: A használót harci düh keríti hatalmába, így az oly' intenzívséggel veti magát a csatába, hogy képes elnyomni a fájdalomérzetét és megrettenteni az őt látó Nem Játékos Karaktereket. Öt körig tart.

Név: Mesterképzettség: Csatabárd
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen, kétkezes bárddal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és gyakorlatilag bármilyen páncélt képesek lesznek felhasítani. Az ilyen karakterek használhatják a Pengevihar képességet.

Név: Pengevihar
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Csatabárd, Kétkezes kard
Leírás: A képesség használója villámgyorsan elkezd forogni a nehéz fegyverével akár három körig is, borzalmasan összekaszabolva mindent, ami a fegyver hatókörébe kerül. A művelet után a használó megszédül egy körre.


Név: Mesterképzettség: Buzogány
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen, egykezes buzogánnyal vagy kalapáccsal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz támadásában és sebességében, és találatai kis (10%) eséllyel megszakítják a Fenntartott bűbájokat.  Az ilyen karakterek használhatják a Meteorképességet.

Név: Meteor
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Buzogány, Pöröly, Nehéz, markolattal rendelkező tárgy
Leírás: A képesség használója képes olyan erővel eldobni a kezében tartott fegyvert vagy bármilyen tárgyat, hogy az a saját ütőerejének háromszorosával csapódik be legfeljebb 10 méteres távolságban a célfelületbe.


Név: Mesterképzettség: Pöröly
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen, kétkezes pöröllyel bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és gyakorlatilag bármilyen pajzsot képesek lesznek szétzúzni, legyen az fizikai vagy mágikus. Az ütések ereje fél lépésnyit hátraveti a karaktereket minden találatnál, akár hárítják akár nem. Az ilyen karakterek használhatják a Földrengés képességet.

Név: Földrengés
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Pöröly, Csatabárd
Leírás: A képesség használója egy elemi erejű ütést mér a földre, amitől az berepedezik és olyan erővel megremeg a fegyver becsapódási helye körül, hogy a 80 kilónál könnyebb dolgokat felborítja (ez humanoidokat is jelent). Hatóköre 2 méter.


Név: Mesterképzettség: Lándzsa
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen, két méternél hosszabb lándzsával bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz a támadásban, és természetes könnyedséggel lesz képes az ellenfelek gyengepontjait megtalálni. Az döfései gyorsasága megnő. Az ilyen karakterek használhatják a Fullánk képességet.

Név: Fullánk
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Lándzsa
Leírás: A képesség használója egy villámgyors döfést indít, mely olyan erejű, ami bármilyen pajzsot képes átütni, és felnyársal mindent a lándzsa útjában.


Név: Mesterképzettség: Korbács
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz a démonok különleges háromágú korbácsával és a protestáns Diachonosok ostorával is bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz a támadásban, és ha csúcsformában van, háríthatja az ellenfele hosszú fegyvereit. Az ilyen karakterek használhatják a Megragadásképességet.

Név: Megragadás
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Korbács, kötél, lánc, sodrony
Leírás: A képesség használója ellenfelének egy testrésze köré tekeri a fegyverét vagy a kötelet, majd képes maga felé rántani. Akár a fegyverét is megragadhatja, kirántva azt a kellő fizikai erővel nem rendelkező karakterek kezéből.


Név: Mesterképzettség: Bot
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen, legalább másfél méteres bottal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, sebességük az egekig szökik és képesek lesznek ösztönösen gyenge pontokat támadni. Az ilyen karakterek használhatják a Kibillentés képességet.

Név: Kibillentés
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Szálfegyver
Leírás: A képesség használója egy trükkös mozdulattal megtaszítja ellenfelét, aki ettől egyensúlyát veszíti, és elesik. Kikötés, hogy az ellenfél nem lehet 4 méternél magasabb.


Név: Mesterképzettség: Pajzs
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen pajzzsal kiválóan védekezni. Az így képzett karakter könnyedén védheti az egyszerűbb csapásokat és, noha igazából nem fegyver, kellően képzett használó lévén még üthet is pajzsával. Természetesen a védelmi érték az rengeteget javul. Az ilyen karakterek megkapják a Bástya passzív képességet.

Név: Bástya
Típus: Passzív
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Pajzs
Leírás: Ezen passzív képesség birtoklói képesek a pajzsukkal hárítani az I. erősségű varázslatokat, mintha azok fizikai támadások lennének.


Név: Mesterképzettség: Íj
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz bármilyen íjjal bánni. Az így képzett karakter pontossága, tűzsebessége és lőtávolsága javul. Séta közben is képesek lesznek pontosan lőni. Az ilyen karakterek használhatják a Szöglövés képességet.

Név: Szöglövés
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Egyszerű pecsét
Szükséges: Íj, Dobófegyver
Leírás: A képesség használója egy egyszerű varázslattal képes a kilőtt nyilát vagy dobófegyverét röptében elfordítani legfeljebb 90°-ban, új irányt adva neki. Megterheli a használót, 5 használat után szédülést, 10 után pedig ájulást okoz.


Név: Mesterképzettség: Számszeríj
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten képes lesz a Schwarzjägerek számszeríjával bánni. Az így képzett karakter pontossága, tűzsebessége és lőtávolsága javul. Az újratöltési sebessége megközelíti egy átlagos íjászét. Séta közben is képesek lesznek pontosan lőni. Az ilyen karakterek megkapják a Kettőslövés passzív képességet.

Név: Kettőslövés
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Számszeríj
Leírás: A képesség használója egyszerre két tüskét is képes lesz betölteni fegyverébe. Mindkét tüske pontosan célba talál.


Név: Mesterképzettség: Pusztakezes harc
Ár: 2000 váltó
Leírás: A karakter mesteri szinten megtanulja, hogyan használja ökleit és egyéb testrészeit közelharcban, így akár egykezes fegyvereket is képes hárítani (amennyiben visel megfelelő páncélkesztyűt). Az ilyen karakterek képesek páncélkesztyűjüket használni a fegyverre ható varázslatok célpontjául, valamint megkapják a Kábítás képességet. Csak abban az esetben tanulható meg, ha a karakter legalább három szint óta birtokolja a Pusztakezes harc kasztfüggetlen képességet.

Név: Kábítás
Típus: Bűbáj
Erősség: III.
Felhasználás: Mágiamentes
Szükséges: Pusztakezes harc, szabad kezek
Leírás: A képesség használója egy begyakorolt villámgyors ütést mér az ellenfele halántékára, amelyet szinte lehetetlen védeni. Az ellenfél egy körre megszédül, látása megzavarodik, célzása nehezített lesz és a stabilitása is romlik, néhány találat könnyen felborítja.

Mesterségek:

Különféle nagyfokú hozzáértést és precizitást igénylő képzettségek, melyekkel értékes felszerelésre lehet szert tenni. Az egyes szakmák űzésének egyik feltétele, hogy a hozzá tartozó képzettséget elsajátítsa a karakter. Közülük egy karakternek maximum kettő szakmája lehet. Az első mesterség felvételének ára 1000 váltó, a másodiknak 3000 váltó. Ezekről részletesebben a Mesterségek leírásánál olvashatsz.


Név: Mesterség - Kovácsolás
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: -
Leírás: A különféle harcászati eszközök, vértek, egyéb jó kovácsolt holmik és a hozzájuk tartozó bűvigék készítésének művészete, melyek a veroniai kovácsok adnak tovább generációról generációra.

Név: Mesterség - Ékszerészet
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Mágikus tulajdonságú, vagy csak egyszerűen szép, értékes ékszerek készítésére szakosodott mesterség. Az ékszerek gyakran jelentősen növelik viselőjük erejét és teljesítményét, de gyakran hordozhatnak egyéb, sok szituációban hasznos mágikus képességeket.

Név: Mesterség - Alkímia
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Változatos főzetek, egyedi növényi összetevők és mágikus tulajdonságú italok készítését lehetővé tévő szakma. A bájitalok egy része a készítőt segíti a harcban, másik része pedig az ellenfelét hátráltatja, akár meg is ölheti.

Név: Mesterség - Mérnök
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Megannyi kenyere, hasznos eszköz tárháza ez a szakma, igaz a holmik, amiket készíteni lehet vele nem feltétlenül harcra lettek kitalálva, de sokszor segítik meg a bajbajutott kalandort útjai során.


Gyűjtögető képzettségek:

Ezek a képességek főleg a különféle értékes nyersanyagok megtalálásban és felhalmozásában segítenek. Mesterségek mellé használva kifejezetten profitálóak lehetnek. Ezen képzettségek meglétének jelzése a játékos felelőssége. 


Név: Figyelő szem
Ár: -
Tanulás: Csak mesterséggel rendelkező karakterek tanulhatják meg, de ők bármikor felvehetik és leadhatják
Leírás: A szakképzett mesterember ösztönösen észreveszi a szakterületéhez használt hozzávalókat a kalandjai során, így valahányszor nyersanyagjutalomban részesül, azok közül legalább egy darab garantáltan olyan lesz, melyet szakmájához fel tud használni. 

Név: Zöld Ujjak
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Néha szerencsére akad lehetőség arra, hogy az ember az erdőt járva szembe találkozzon egy jó bokor kamillával, s ügyesen le tudja szüretelni azt, hazaérve finom teát készítve belőle. Aki nem csak vakon tépkedi, hanem ügyesen gyűjti be az összetevőket, minden kapott növényekből egy helyett kettőt kap. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ha a jutalom sorsolás során a játékos kapna például egy Kamillát, helyette kettőt fog kapni. 

Név: Gyakorlott kinyerő
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Nem terem minden árkon-bokron érctelér, pont emiatt olyan fontos az, hogy az ember képes legyen a lehető legjobban kinyerni az így talált fémeket, elvégre csákányt lóbálni mindenki tud, de csákány lóbálni jól, már gyakorlást igényel. Aki rendelkezik eme képességgel, minden kapott ércből egy helyett kettőt kap. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ha a jutalom sorsolás során a játékos kapna például egy Acélt, helyette kettőt fog kapni. 

Név: Nyúzómester
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Megölni egy szörnyet nem túlzottan nagy kunszt, elvégre előbb-utóbb biztosan képes leszel belőle annyi vért eltávolítani, hogy hála az égnek kimúljon végre. No, ám mi következik ezután? Nem nagy cucc megnyúzni egy őzt, ha igaz, valószínűleg öt darabra tépve is a bőrt keveseknek megy ez majd olyan jól, hogy azonnal viselhető is legyen, cserzés után. Aki tisztában van a nyúzás, s az állatok szerveinek kinyerésével, minden kapott állatból kinyerhető összetevőből egy helyett kettőt kap. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ha a jutalom sorsolás során a játékos kapna például egy Trollhájat, helyette kettőt fog kapni. 

Név: Alkudozás
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: A karakter képes váltóra pontosan megállapítani egy adott tárgy értékét, már amennyiben tisztában van a tárgy minden tulajdonságával. Ezzel együtt remekül tud alkudozni is, amit kamatoztathat a küldetések során, emellett pedig a kalandok alatt felbukkanó vándorkereskedőktől és kétszer annyi ritka nyersanyagot vehet ugyanannyi váltóért.


Állatismeret
Az állatok szelídítéséhez, az állatokkal valóbarátkozást segítő képzettségek melyekkel változatos, leleményes adottságok birtokába lehet jutni.

Név: Állatismeret: Emlősök
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: A karakter az emlősállatok viselkedését tanulmányozza. Képes idomítani különféle állatokat, legyen az kutya, macska, egér. Megtanulja az emlősöket lenyugtatni, vagy elkerülni velük az összecsapást, vagy akár megbarátkozni velük, legyen az erdei farkas, területét védő medve, vagy akár egy megvadított harci kutya.

Név: Állatismeret: Madarak
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: A karakter megtanul a madarak nyelvén...persze csak képletesen. Képes madarak hangját utánozni, melyet akár titkos nyelvként is használhat. Képes lesz a madarakkal barátkozni, azok megtűrik maguk között, s idomítani őket. Képes elrejtőzni a különféle madarak elől, elriasztani őket, vagy éppen megbarátkozni velük.

Név: Állatismeret: Hüllők
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: A karakter a hüllők terén nagyfokú ismeretre tesz szert. Képes lesz felismerni a különféle pikkelyesek nyomait, észrevenni, ha területükre lépett. A lesben álló ragadozókat is könnyedén kiszúrhatja, valamint képes az összecsapást a veszedelmes hüllőkkel elkerülni. Képes lesz a gyíkokat, kígyókat dúdolással, tánccal, zenével lenyugtatni.

Név: Lovaglás
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: A karakter megtanul kiválóan lovagolni, a lovakról gondoskodni és csatában használni őket. Más patás állatokkal, szamarakkal, ökrökkel, vagy akár veszedelmes bestiákkal is megtanul bánni, megbarátkozni velük, s ha ügyes akár megülni is őket. Noha képzettség, nem számít bele a képzettségek szinthez kötött limitjébe.


Általános képzettségek

Név: Ügyes úszó
Ár: 500 váltó (nehéz páncélban még így is elsüllyed a karakter)
Tanulás: 500 szó
Leírás: A fene se gondolná, de néha egyszerűen hihetetlenül hasznos tud lenni, ha az ember nem fullad meg az első pocsolyában. Úszni persze szinte mindenki tud, már csak ösztönösen is persze, de amikor páncél is van az emberen, azonnal harc lesz az életéért. Az ügyes úszó képességgel rendelkező karakter képes effektíven és gyorsan közlekedni vízben, emellett pedig közepes páncéllal is képes lesz úszni, valamint pedig képessé válik az átlagosnál kétszer tovább tartani a lélegzetét. Noha képzettség, nem számít bele a képzettségek szinthez kötött limitjébe.

Név: Alkoholtolerancia
Ár: 500 váltó
Tanulás: 500, szó vagy egy tivornyás móka
Leírás: Vannak olyan alkalmak, amikor az ivás bizony nem lehetőség, hanem kötelesség. Sok karakter lelte már halálát sunyi inkvizítoroknak köszönhetően, akik leitatták őket, majd könnyű szerrel elvágták a torkukat. Elegendő ivás és kemény gyakorlásnak hála a karakter képes kifejleszteni egy komoly toleranciát a legtöményebb szeszekkel szemben is, csakis hihetetlen tetemes adag piától kidőlve.

Név: Fáradhatatlan
Ár: 500 váltó
Tanulás: -
Leírás: Erre vagy éppen arra, de akárhogyan is nézzük, az utazás egy rettenetesen fárasztó dolog. A Fáradhatatlan képességgel rendelkező karakter képes akár két napot is kibírni jelentősebb pihenés nélkül, megnövelve akár a menekülési távot, akár simán az utazás sebességét, emellett pedig nagy súlyokat cipelve is képes változatlan sebességgel, különösebb fáradtság nélkül menetelni. Harcra is hatással lehet.

Név: Sekély álom
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 500 szó
Leírás: A karakter álma könnyed, nyúl módra alussza át az éjszakát, s ennek köszönhetően könnyebben felébred valamilyen közeledő veszély zajára, ami egy kifejezetten hasznos képesség lehet, ha az ember a szabadban tölti az éjszakát.

Név: Elsősegély
Ár: 1000 váltó (Rotmantelek kezdéskor megkaphatják)
Tanulás: 1000 szó
Leírás: A legtöbb karakter képes bekötni egy sebet, illetve ráköpni egyet, hogy fertőtlenítse kissé...ám a tudomány megáll egy rossz helyen vétett vágás esetében, s mikor mindenfele fröcsköl a vér, sokan hajlamosak csak legyinteni egyet, s halottnak nyilvánítani a delikvenst. Aki viszont jártas az elsősegélyben, képes akár súlyos sebeket is megfelelően ellátni, törött csontokat sínezni, vérzést csillapítani. A képességhez jár egy alap orvosi felszerelés is.

Név: Pusztakezes Harc
Ár: 2000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Bár a harc hevében egy-két jó mozdulat ösztönösen is sikerül a játékosnak, természetesen egyik karakter sem profi boxoló vagy hivatásos pankrátor. A jó, tudatos fegyvertelen közelharchoz jó sok gyakorlás, na meg egy szakértő mester szükséges. Ezen képzettséget bármely nagy rangú katonai személy megtaníthatja a játékosnak, s ismeretével az kiválóan fog boldogulni fegyverek nélkül is, már amennyire a karaktere testfelépítése ezt engedi.

Név: Szerencse fia
Ár: 2000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Vannak emberek, akik egyszerűen csak szerencsések lesznek egyik napról a másikra. Legyen az pár extra váltó a földön, talán egy szerencsés találkozás, vagy pusztán csak valami banális mindennapi áldás. Minden kalandban, ha a karakter sorsáról a kocka negatívan döntene, a játékos a mesélő irányába jelezve újradobathatja azt három körönként egyszer.

Név: Térképészet, tájékozódás és tájismeret
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Lehetővé teszi a karakter számára, hogy szinte bárhol képes legyen tartózkodásának pontos helyét meghatározni. Ehhez továbbá tartozik egy átfogó ismeret is a különböző tájakról, településekről. A képesség magában foglalja továbbá a navigációhoz szükséges csillagászati és térképészeti ismeretet is, akár szextáns alkalmazást is, lehetővé téve a tengeri tájékozódást.

Név: Zsebmetszés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 500 szó
Leírás: Szarkák, tolvajok, zsiványok. Bármerre is jár az ember, mindenhol belebotlik azokba a jómadarakba, akik gondolkodás nélkül megrövidítenék az erszényünket. A Zsebmetszéssel rendelkező karakterek képesek NJK-k zsebéből küldetésekkor kulcsot, esetleg pénzt elemelni, testükről pedig gyűrűt, nyakéket, zsebórát.

Név: Zártörés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 500 szó
Leírás: A legtöbb ember képes kinyitni az ajtót tolvajkulcsokkal, ám egy igazán ügyes besurranónak egy tőr, s egy hajtű is elég ehhez, amiből mindig lesz nála, szerencsére. A zártöréshez értő karakterek bármilyen nem meteorit, vagy főúri zárat képesek feltörni. Megfelelő felszereléssel akár az utóbbiakat is, de ahhoz speciális eszközök kellenek.

Név: Mágia érzékelés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: A karakter elsajátít egy hatodik érzéket, mellyel a mágia áramlását lesz képes nyomon követni. Képes megérezni, ha a vele szemben álló legalább 5-ös szintű. Ha valaki tőle szin*1 méterre varázslatot használ, azt megérzi. Képes a használt varázslatok erősségét és felhasználási módját is nyomon követni. Pontosan meg tudja határozni, hogy melyik varázslat kitől származik, vagy honnan származik akkor is, ha annak forrása rejtőzködni próbál előle. Mágikus tárgyakon nem használható.

Név: Szilárd elhatározás
Ár: 1500 váltó
Tanulás: -
Leírás: Sokan megriadnak egy-egy nehéz döntés, vagy egy kriptai lény látványától... Megint mások csak erőt merítenek belőle. Az Akaraterős karakterre gyengébben hat minden olyan képesség, mely az elmét befolyásolja valamilyen módon. Ez működik a csábdémonok hatására, illetve a mélységiekre is (természetesen relatívan).

Név: Méreg tolerancia  
Ár: 500 váltó
Tanulás: -
Leírás: A mérgek mindig is az egyik legveszélyesebb fegyverek voltak egy képzett kézben... Egy rossz mozdulat, s a gyorsan ható bénítófolyadékok és viszketőporok teljesen ellehetetlenítik az ember harcát, nem beszélve a gyilkos, ételbe csempészett ármányról. Szerencsére hosszas kínok útján kifejleszthető némi tolerancia ezek ellen, s elegendő milliliterről milliliterre emelt mennyiség után a Méreg toleranciával rendelkező karakter a legtöbb méregtől csupán csak fejfájást, vagy talán még azt se fog kapni.

Név: Rejtőzködés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: Csöndben mozogni nem egy könnyű dolog! Mindegy, hogy tömegbe bújva, vagy esetleg egy csöndes sarokba, egy hordóba, vagy akárhova is, de a Rejtőzködéssel rendelkező karakter képes lesz pillanatok alatt eltűnni az emberek szeme elől, s felszívódni, pont mint a kámfor, s mozgása is könnyedebb lesz, szinte hangtalan, ami megkönnyíti a dolgát, ha észrevétlenül akar mozogni.

Név: Nyomolvasás
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 500 szó
Leírás: Az erdő olyan, mint egy térkép a hozzá értő szemnek… Persze igaz, a térképhez is érteni kell, de hát ez már más mese. Aki nem tudja mit tesz, nem fogja megismerni a kijárt csapásokat, az elmosódott nyomokat. Egy képzett nyomolvasónak persze ilyesmi problémája nincsen, s tökéletesen tud követni egy állatot, vagy éppen embert, ha arról van szó. Minden területen működik, kivéve a sivatagot, s a Pusztaföld azon részeit, ahol annyira esik a hó, hogy azonnal elfedi a nyomokat.

Név: Éjszakai látás
Ár: 1500 váltó (Vámpírok és Sötételfek kezdéskor megkaphatják)
Tanulás: -
Leírás: Az éjszaka sok veszélyt és csapdát cipel magával, nem egy kalandor lelte már halálát a nem látott ragadozó által, mely a sötét lombok közül vetette magát reá. Emellett persze Veronia csodás hely, s a megfelelő főzetek és növények hosszútávon való fogyasztásának hála aki a képesség birtokában van, képessé válhat tisztán látni az éjszakában is, ha nem is nappali pontossággal, de pont annyira, hogy ne érje utol a veszte a kelleténél gyorsabban.

Név: Ambidexter
Ár: 2000 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: Akad pár ember, aki úgy születik, hogy mindkét kezét tökéletesen képes használni, ám a többiek számára ez egyszerű luxusnak számít, s lényegében nem is nagyon van rá szükségük. Ennek ellenére elég gyakorlással egy átlagos ember is képes elsajátítani gyengébbik keze szinte domináns ügyességűvé tételét, lehetővé téve, hogy mindkét kezét képes legyen használni összetett feladatokra, mint például az írás, zárfeltörés, vagy bármi pepecselés, vagy akár mindkét kezében egy-egy fegyver forgatása.

Név: Gesztusolvasás
Ár: 2000 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: Ahogy azt is megtanulhatja az ember, hogy hogyan kommunikáljon akár egy szó nélkül is, úgy azt is el lehet sajátítani, hogy hogyan ismerje fel ezeket a jeleket. Ugyan a többségből nagyon könnyű kiolvasni a dolgokat, vannak olyanok, akik tudatosan használják ezeket. A karakter képes lesz arra, hogy az átlag emberből kiolvassa, mikor hazudik. Emellett azt is felismeri, hogy a másikból mi váltott félelmet, csodálatot vagy milyen egyéb érzelmeket ki, akkor is, ha profi módon próbálja meg ezeket elrejteni.

Név: Krónika ismeret
Ár: 2500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: A karakter képes megállapítani egy adott tárgyról, hogy mennyire ritkának minősül, milyen tulajdonságai vannak. Képes felismerni, ha egy tárgy mágikus tulajdonságú, és azt is, milyen jellegű mágiát hordoz. Bizonyos esetekben az ereklyéket név szerint is fel tudja ismerni, és képességeit, adottságait meghatározni. A karakter tőle szint*1 előre megérzi, ha valaki használ egy mágikus tárgyat, vagy mágikus tárgy hatása alatt áll, s könnyebben tud rá reagálni (az információkat küldetéseken a mesélőtől kell kérni).

Név: Éles hallás
Ár: 2500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: A karakter megtanulja, hogyan figyeljen oda az apróbb neszekre és hangokra, akkor is ha azok elsőre jelentéktelennek tűnnek, ezzel csapdák, suttogás, vagy osonás hangját is képesek meghallani, ami mások fülét már elkerülné. A képességgel rendelkező karaktert csak olyan ellenfél tudja észrevétlenül megközelíteni, aki rendelkezik a Rejtőzködés képességgel.

https://questforazrael.hungarianforum.net

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.