"A démon egyetlen ujját hajlította be csupán, a világ mégis mintha megcsavarodott volna. A vámpír csak meredten nézte, utána egyetlen csettintéssel a pokol fekete lángjait szabadította el, én pedig csak álltam ott és néztem a félelmetes erők párharcát. Torz szörny volt mindkettő atyám, olyan hatalommal, amely csak az Istennek járna."
A mágia átjárja az egész világot. Ott van a levegőben, a földben, és minden élőben. Ez a mágia pedig hatalmas erőt ad a kezükbe, melyet a játékok körei során kamatoztathatnak. A játéktéren az időt körben mérjük. Egy kör annyi idő, amennyi a játékosok, vagy a játékosok és a mesélő cselekvése közt eltelik. Minden körben legfeljebb egy képesség használható. Több képességet csak bizonyos időközönként lehet ismételni. Például egy "1/3 kör" jelzéssel ellátott képesség csak három körönként egyszer vethető be.
Képességek típusai
Varázslás során a mágus átvezeti a mágikus energiákat a testén, melyek megterhelik azt, miközben a varázslatokat végrehajtja. A képességek több típusát különböztetjük meg aszerint, milyen hatást gyakorolnak hordozójukra.
A képességek felhasználási módjai
A különféle képességek működésbe hozásához eltérő metódusokat használnak fel a kalandorok. A képességeket erejükön túl felhasználási módjuk szerint is lehet csoportosítani. Egy karakter akár többféle felhasználási módot is ismerhet.
Képességek szerzése
Pályázott képességek
Amennyiben a játékosok egyedi képességet szeretnének birtokolni, lehetőségük van pályázat írására. Ezeket a képességeket a pályázatot ellenőrző mesélő aztán besorolja a kaszt valamelyik fájába. A karakter szinttől függetlenül akármennyi pályázott képességet vehet magának, azonban csak akkor veheti meg a képességét, ha abban a fában, melybe besorolták, már rendelkezik egy legalább ugyanolyan erősségű képességgel. Egy pályázott képességét egyik játékos a másiknak is megtaníthatja, amennyiben mindketten rendelkeznek a szükséges követelményekkel.
Név: A képesség neve a faj által használt nyelven (Valamint magyarul)
Típus: Bűbáj, Mágia, vagy Passzív
Erősség: A képesség erőssége (I.,II.,III. vagy IV.) valamint hogy melyik kaszt melyik fájába illeszkedik (pl. Nebelturm - der Schmied)
Ár: A képesség Erőssége alapján 1000, 2500, 4000 vagy 5500 váltó
Felhasználás: A képesség használati módja
Leírás: Egy részletes leírás a képesség pontos működéséről és ízlés szerint az audiovizuális megjelenéséről, hatásairól, effektjeiről. Minden, ami csak eszedbe jut róla.
Kartephilus lovag, Ordo Malleus
A mágia átjárja az egész világot. Ott van a levegőben, a földben, és minden élőben. Ez a mágia pedig hatalmas erőt ad a kezükbe, melyet a játékok körei során kamatoztathatnak. A játéktéren az időt körben mérjük. Egy kör annyi idő, amennyi a játékosok, vagy a játékosok és a mesélő cselekvése közt eltelik. Minden körben legfeljebb egy képesség használható. Több képességet csak bizonyos időközönként lehet ismételni. Például egy "1/3 kör" jelzéssel ellátott képesség csak három körönként egyszer vethető be.
Képességek típusai
Varázslás során a mágus átvezeti a mágikus energiákat a testén, melyek megterhelik azt, miközben a varázslatokat végrehajtja. A képességek több típusát különböztetjük meg aszerint, milyen hatást gyakorolnak hordozójukra.
- Bűbáj - Egyszerűbb varázslatok, melyek elhanyagolható zavart keltenek használójuk testében. Léteznek folyamatosan aktív, úgynevezett fenntartott bűbájok is. Ezek addig használhatóak, míg használójuk akarja (vagy amíg el nem veszti az eszméletét), azonban egyszerre csak egy fenntartott bűbájuk lehet aktív.
- Mágia - Bonyolult, vagy nagy erejű varázslatok, melyek a karakter testét számottevően megterhelik. Minden karakternek van egy, a kasztjára jellemző kapacitása, ez adja meg, hány mágiát használhat egy játék alatt. Az elhasznált varázserő játék közben is újratölthető különféle, változatos módokon.
- Passzív - Minden ebbe a típusba tartozó képesség folyamatos, állandó hatást fejt ki használójára, vagy a körülötte állókra. Ezek a hatások nagyon gyakran folyamatosan aktívak, viszont egyes esetben a létrejöttüknek, fennmaradásuknak feltételei vannak.
A képességek felhasználási módjai
A különféle képességek működésbe hozásához eltérő metódusokat használnak fel a kalandorok. A képességeket erejükön túl felhasználási módjuk szerint is lehet csoportosítani. Egy karakter akár többféle felhasználási módot is ismerhet.
- Szövetség alapú mágiák
Ha a varázslat használója alkut köt valamely magasabb rendű entitással, képes az ő erejét megidézni a hozzá intézett imákon keresztül. Ez az ima vallásonként, s azon belül akár egyénenként változhat. Ide tartoznak a papok (Keresztény szövetség), a druidák (Természeti szövetség) és kultisták (Mélységi szövetség). Egy karakternek maximum egy szövetsége lehet (ám ez változtatható).
A keresztény papoknak emellett szükségük van egy bibliára, a szent szövegek gyűjteményére, hogy varázslataik kellő erősségűek legyenek. Ezt maguknál kell tartani (kézben, táskában, övre csatolva, stb.), amikor varázsolnak. Biblia nélkül minden szent varázslat ereje felére csökken. Bibliára a Klerikus, Keresztes, Lelkész, Templomos kasztoknak van szüksége. - Akarat alapú mágiák
Az akarat alapú varázslatokat az ösztön, az érzelmek hívják életre. Ezeket igék és imák magolása nélkül, gyakorlással, tapasztalatszerzéssel lehet elsajátítani. Ide tartoznak a démonok, vámpírok átkának egyes varázslatai, s a vitézek és harcosok varázslatai, melyeket együtt tanulták a kard lengetésével. - Pecsét alapú mágiák
A varázslás olyan, akár bármely más tudomány. Törvényei vannak, szabályai, melyeket a hozzáértők ki tudnak használni, hogy hatalmas erőknek parancsoljanak. A pecsétek a mágusok szerszámai, melyekkel a mágiát mozgásra lehet bírni. Elsajátításukhoz tanulás szükséges. Ebbe a kategóriába tartozik a varázslatok jelentős része. A pecséteknek két fajtája van.
A pecsétek egy része rövid, egyszerűen memorizálható és felidézhető varázsképlet. Az egyszerű pecséteket a mágusok fejből idézek, s rutinszerűen használják. Azonban vannak nagyobb, bonyolultabb, úgynevezett összetettebb pecsétek is. Ezek sokkal hosszabbak, ezért a varázslók a varázskönyvüket veszik segítségül. A könyvbe előre lejegyzik a pecsétet, majd onnan kilesve idézik fel, mikor a varázslatot használják. Könyv segítségével egy bonyolult varázslatot felidézni egy kör, míg könyv nélkül két kör. A je l szó első része: a karakter nevének magánhangzói. - Rúnamágia
A rúnák ősi, kezdetleges pecsétek, melyet a régi korok vikingjei használtak. Használatukkor kezdetleges mivoltuk miatt mindig fel kell őket rajzolni valamilyen felületre. Egy rúna mérete nagyjából egy arasznyi, s egymásra nem rajzolhatók rá, különben zavarnák egymás működését, s nem aktiválódnak. A rúna felrajzolásakor a mágusnak egy aktiválási feltételt is meg kell szabnia. A rúnák nem fejtik ki azonnal a hatásukat, csupán akkor, ha ez az aktiválási feltétel is teljesül. Ez lehet szó, hang, mozdulat, bármi, amit a mágus el tud képzelni (lehet magának a rúnának a felrajzolásai is, hogy a rúna rögtön aktiválódjon). A rúnák összetett rajzok, felrajzolásukhoz segít a varázskönyv. Könyv nélkül egy rúnát két környi idő lerajzolni, míg könyvvel csupán csak egy. A rúna aktiválása akár már abban a körben megtörténhet, amelyikben felrajzolták. Mivel a rúna a mágus nélkül is aktiválódhat, előszeretettel használják őket csapdákként is. - Mágiamentes képességek
Bizonyos képességek nem mágikus eredetűek. Gyakorlás, ösztön, ismeret, rutin, vagy valamilyen faji adottság eredményei, melyeket a karakter kihasznál, s tudatosan kezel. Ezek a képességek nem számítanak mágikusnak semmilyen szempontból, éppen ezért a mágiák ellen ható, vagy épp azokat segítő hatások sem befolyásolják őket.
Képességek szerzése
A kasztokra jellemző képességek úgynevezett képességfákat alkotnak. Minden kasztnak négy ilyen fája van. Ezeken a képességfákon öt képesség található, erősség szerint I., IIa., IIb., III., és IV., jelzéssel ellátva. Ezen kívül az egyes fajok, bizonyos képzettségek és néhány felszerelés rendelkezik képességgel. Első szinten, valamint minden szintlépéskor választhat a játékos egy új képességet valamely fáról, amit aztán megvehet. A karakter egyszerre több fából származó képességeket is birtokolhat. A képességeket sorban lehet feloldani, egy képesség csak akkor vásárolható meg, ha:
A játékos dönthet úgy is, hogy nem fizet váltót egy képességért. A váltót később bármikor kifizetheti érte. Azonban amíg a váltót ki nem fizette, az adott képességet nem használhatja. |
Amennyiben a játékosok egyedi képességet szeretnének birtokolni, lehetőségük van pályázat írására. Ezeket a képességeket a pályázatot ellenőrző mesélő aztán besorolja a kaszt valamelyik fájába. A karakter szinttől függetlenül akármennyi pályázott képességet vehet magának, azonban csak akkor veheti meg a képességét, ha abban a fában, melybe besorolták, már rendelkezik egy legalább ugyanolyan erősségű képességgel. Egy pályázott képességét egyik játékos a másiknak is megtaníthatja, amennyiben mindketten rendelkeznek a szükséges követelményekkel.
Név: A képesség neve a faj által használt nyelven (Valamint magyarul)
Típus: Bűbáj, Mágia, vagy Passzív
Erősség: A képesség erőssége (I.,II.,III. vagy IV.) valamint hogy melyik kaszt melyik fájába illeszkedik (pl. Nebelturm - der Schmied)
Ár: A képesség Erőssége alapján 1000, 2500, 4000 vagy 5500 váltó
Felhasználás: A képesség használati módja
Leírás: Egy részletes leírás a képesség pontos működéséről és ízlés szerint az audiovizuális megjelenéséről, hatásairól, effektjeiről. Minden, ami csak eszedbe jut róla.