Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!



Multiváltó
Felhasználónév:


Jelszó:


Kérdező vendégeknek

You are not connected. Please login or register

A képességek rendszere

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1A képességek rendszere Empty A képességek rendszere on Szomb. Ápr. 06, 2019 9:28 pm

Azrael

Azrael
az Égi Kovács
az Égi Kovács
"A démon egyetlen ujját hajlította be csupán, a világ mégis mintha megcsavarodott volna. A vámpír csak meredten nézte, utána egyetlen csettintéssel a pokol fekete lángjait szabadította el, én pedig csak álltam ott és néztem a félelmetes erők párharcát. Torz szörny volt mindkettő atyám, olyan hatalommal, amely csak az Istennek járna."

Kartephilus lovag, Ordo Malleus

A mágia átjárja az egész világot. Ott van a levegőben, a földben, és minden élőben. Ez a mágia pedig hatalmas erőt ad a kezükbe, melyet a játékok körei során kamatoztathatnak. A játéktéren az időt körben mérjük. Egy kör annyi idő, amennyi a játékosok, vagy a játékosok és a mesélő cselekvése közt eltelik.

Képességek típusai
Varázslás során a mágus átvezeti a mágikus energiákat a testén, melyek megterhelik azt, miközben a varázslatokat végrehajtja. A képességek több típusát különböztetjük meg aszerint, milyen hatást gyakorolnak hordozójukra.


  • Bűbáj - Egyszerűbb varázslatok, melyek elhanyagolható mennyiségű zavart keltenek használójuk testében. Azonban időbe kerül a mágiának belépni a testbe majd elhagyni azt, így az ilyen varázslatoknál meg van szabva, milyen időközönként használhatóak. Például 2/kör sebességű varázslat maximum kétszer használható egy kör alatt, egy 1/3 kör sebességű pedig három körönként egyszer. A folyamatosan használható, úgynevezett fenntartott bűbájok addig használhatóak, míg használójuk akarja (vagy amíg el nem veszti az eszméletét), azonban egyszerre csak egy fenntartott bűbájuk lehet aktív.

  • Mágia - Bonyolult, vagy nagy erejű varázslatok. Ezek a képességek azonnal létrejönnek, s csak ritka esetekben nem lehet őket egymás után többször felhasználni. Azonban a karakter testét számottevően megterhelik. Minden karakternek van egy a kasztjára jellemző kapacitása, ez adja meg, hány mágiát használhat egy játék alatt. Az elhasznált varázserő játék közben is újratölthető különféle változatos módokon.

  • Passzív - Minden ebbe a típusba tartozó képesség folyamatos, állandó hatást fejt ki használójára, vagy a körülötte állókra, s a testre gyakorolt hatásuk sem számottevő. Ezek a hatáson nagyon gyakran folyamatosan aktívak, viszont egyes esetben a létrejöttüknek, fennmaradásuknak feltételei vannak.



A képességek felhasználási módjai
A különféle képességek működésbe hozásához eltérő metódusokat használnak fel a kalandorok. A képességeket erejükön túl felhasználási módjuk szerint is lehet csoportosítani. Egy karakter akár többféle felhasználási módot is ismerhet.


  • Szövetség alapú mágiák

    Ha a varázslat használója alkut köt valamely magasabb rendű entitással, képes az ő erejét megidézni a hozzá intézett imákon keresztül. Ez az ima vallásonként, s azon belül akár egyénenként változhat. Ide tartoznak a papok (Keresztény szövetség), a druidák (Természeti szövetség) és kultisták (Mélységi szövetség). Mindenki csupán egy szövetséget köthet, ám egy korábbi szövetség felbontásával új köthető, ahogyan egy pap is elhagyhatja Istent egy mélységi erejéért. A keresztény papoknak emellett szükségük van egy bibliára, a szent szövegek gyűjteményére, hogy varázslataik kellő erősségűek legyenek. Ezt maguknál kell tartani, mikor varázsolnak. Biblia nélkül minden szent mágia ereje felére csökken. Bibliára a Klerikus, Keresztes, Lelkész, Templomos kasztoknak van szüksége.

  • Akarat alapú mágiák

    Az akarat alapú varázslatokat az ösztön, az érzelmek hívják életre. Ezeket igék és imák magolása nélkül, gyakorlással, tapasztalatszerzéssel lehet elsajátítani. Ide tartoznak a démonok, vámpírok átkának egyes varázslatai, a vitézek és harcosok varázslatai, melyeket együtt tanulták a kard lengetésével.

  • Pecsét alapú mágiák

    A varázslás olyan, akár bármely más tudomány. Törvényei vannak, szabályai, melyeket a hozzáértők ki tudnak használni, hogy hatalmas erőknek parancsoljanak. A pecsétek a mágusok szerszámai, melyekkel a mágiát mozgásra lehet bírni. Elsajátításukhoz tanulás szükséges, s éles emlékezet, hogy felidézhessék őket, amikor varázsolnak. Ebbe a kategóriába tartozik a varázslatok jelentős része.
    A pecsétek egy része rövid, egyszerűen memorizálható és felidézhető varázsképlet. Az egyszerű pecséteket a mágusok fejből idézek, s rutinszerűen használják. Azonban vannak nagyobb, bonyolultabb, összetettebb pecsétek is. Ezek sokkal hosszabbak, ezért a varázslók a varázskönyvüket veszik segítségül. A könyvbe előre lejegyzik a pecsétet, majd onnan kilesve idézik fel, mikor a varázslatot használják. Könyv segítségével egy bonyolult varázslatot felidézni egy kör, míg könyv nélkül két kör.

  • Rúnamágia
    A rúnák ősi, kezdetleges pecsétek, melyet a régi korok vikingjei használtak. A rúnákat kezdetleges mivoltuk miatt mindig fel kell rajzolni valamilyen felületre. Egy rúna mérete nagyjából egy arasznyi, s egymásra nem rajzolhatók rá, különben zavarnák egymás működését. A rúna felrajzolásakor a mágusnak egy aktiválási feltételt is meg kell szabnia. A rúnák nem fejtik ki azonnal a hatásukat, csupán akkor, ha ez az aktiválási feltétel is teljesül. Ez lehet szó, hang, mozdulat, bármi, amit a mágus el tud képzelni. A rúnák összetett rajzok, felrajzolásukhoz segít a varázskönyv. Könyv nélkül egy rúnát két környi idő lerajzolni, míg könyvvel csupán csak egy. A rúna aktiválása akár már abban a körben megtörténhet, amelyikben felrajzolták. Mivel a rúna a mágus nélkül is aktiválódhat, előszeretettel használják őket csapdákként is.

  • Mágiamentes képességek
    Bizonyos képességek nem mágikus eredetűek. Gyakorlás, ösztön, ismeret, rutin, vagy valamilyen faji adottság eredményei, melyeket a karakter kihasznál, s tudatosan kezel. Ezek a képességek nem számítanak mágikusnak semmilyen szempontból, éppen ezért a mágiák ellen ható, vagy épp azokat segítő hatások sem befolyásolják őket.



Képességek szerzése

A képességek rendszere Skilltree A kasztokra jellemző képességek úgynevezett képességfákat alkotnak. Minden kasztnak négy ilyen fája van. Ezeken a képességfákon öt képesség található, erősség szerint I., IIa., IIb., III., és IV., jelzéssel ellátva. Ezen kívül az egyes fajok, bizonyos képzettségek és néhány felszerelés rendelkezik képességgel.

A faji képességek szintlépéssel szerezhetőek meg. A tárgyakkal és képzettségekkel járó képességek automatikusan járnak. Azonban a kasztok képességfáiról egy karakter maximum annyi képességet birtokolhat, amennyi a szintje. Szintlépéskor minden karakter választhat egy új képességet valamely fáról, amit aztán megvehet. A karakter egyszerre több fából származó képességeket is birtokolhat. Egy képesség csak akkor vásárolható meg, ha a karakter rendelkezik az adott fában egy a kinézett képességnél eggyel kisebb erősségűvel. Utóbbi alól három kivétel van:

  1. Az I-es erősségű képességek bármely szintlépéskor megvehetőek
  2. A III-as erősségű képességeket csak akkor veheti meg a karakter, ha már korábban megvette az előtte lévő IIa. és IIb. erősségű képességet is.
  3. A játékos dönthet úgy, hogy nem fizet váltót egy képességért. A váltót később bármikor kifizetheti érte. Azonban amíg a váltót ki nem fizette, az adott képességet nem használhatja.

Pályázott képességek
Amennyiben a játékosok egyedi képességet szeretnének birtokolni, lehetőségük van pályázat írására. Ezeket a képességeket a pályázatot ellenőrző mesélő aztán besorolja a kaszt valamelyik fájába. A karakter szinttől függetlenül akármennyi pályázott képességet vehet magának, azonban csak akkor veheti meg a képességét, ha abban a fában, melybe besorolták, már rendelkezik egy legalább ugyanolyan erősségű képességgel. Egy pályázott képességét egyik játékos a másiknak is megtaníthatja, amennyiben mindketten rendelkeznek a szükséges követelményekkel.

Név: A képesség neve a faj által használt nyelven (Valamint magyarul)
Típus: Bűbáj, Mágia, vagy Passzív
Erősség: A képesség erőssége (I.,II.,III. vagy IV.) valamint hogy melyik kaszt melyik fájába illeszkedik (pl. Nebelturm - der Schmied)
Ár: A képesség Erőssége alapján 1000, 2500, 4000 vagy 5500 váltó
Felhasználás: A képesség használati módja
Leírás: Egy részletes leírás a képesség pontos működéséről és ízlés szerint az audiovizuális megjelenéséről, hatásairól, effektjeiről. Minden, ami csak eszedbe jut róla.

http://questforazrael.hungarianforum.net

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.