"Soha egyetlen vámpír sem lopakodott még az éjszakában, mint a sötételfek. Miért lopakodna egy nagyúr a saját várában? A vámpírcsaládoknak páncélja és fegyvere a sötétség, szárnyként feszül ki a fejük felett az éj és tisztában vannak vele, hogy senki és semmi nem árthat nekik alatta."
Veronia vámpírjai szinte érintetlenül viselik magukon a Fajok Átkát, zord tornyaik pedig a legkevésbé hívogató helyek bármely más faj tagjai számára - épp, ahogy azt ők akarják. A vámpírcsaládok maguknak való népség, véreikhez foggal-körömmel ragaszkodnak és utolsó lehelletükig küzdenek, bárki más azonban nem számíthat többre egy kíméletes, gyors halálnál.
Ezen kívül minden vámpír visel magán egy amalgám nyakláncot, amely egy különleges mágia segítségével képes elnyomni a vámpír átkát annyira, hogy képesek legyenek a nap fényének ellenállni.
Megítélés
A vámpírok megítélése nagyban változik attól függően, hogy melyik családról van szó. Kézműveseik tagadhatatlanul Veronia legkiválóbb mesteremberei így a vámpíráruk, különösen a Nebelturm fegyverek és ékszerek, valamint a Dunkelwald faragványok és ácskészítmények igencsak kelendőek. Ennek ellenére a kegyetlenebbnek mondható Schwarzjäger, Rotmantel és Finsterwald családok, valamint a prominens rabszolgatartó Schattenstahl vámpírok általános közutálat tárgyai. Átkuk miatt az északi Egyház minden vámpírt elítél, dél azonban a háború miatt jelentős szövetségesként tekint rájuk.
A vámpír családok és a neveik:
Veronia területén tizenkét darab elfogadott család létezik, melyek mind megtalálhatóak a faj leírásánál. A Család, mint kifejezés csalóka, sokkalta inkább nemzetségekről, törzsekről beszélhetünk, mint klasszikus értelembe vett famíliákról. A legtöbb átlagos vámpír három névvel rendelkezik, egy a keresztnév, egy a Titkos Családnév, egy pedig a Nemzetségnév. Példaként itt van pár név, s egy kis leírás a fellelhető különbségekről a három esetben.
Mi is hát az előnye annak, hogy lényegében az emberek az esetek többségében csakis a kereszt és a nemzetség nevet ismerik a vámpírnak? Legyen Lothar, Friedrich, Alexander, a bemutatkozásból senki se fogja tudni a rangot a családon belül. Egy von Nebelturm ugyanúgy lehet egy jelentéktelen szolga, mint egy tanácstag, így pedig kétszer is meggondolják az emberek, hogy érdemes-e kikezdeni a vámpírral. A fontos dolgok mások orra alá kötése sosem volt a vérszívók szokása.
Vámpírok és a házasság
A házasság keresztény szokásoknak ellentmondóan nem „Isten színe előtt” történik, hanem a vér kötelékében. A vámpír kultúra minden porcikáját átlengi az utóbbi folyadék tisztelete, s a házasságnál sem más ez. Egy tipikus esküvőn az arra meghívott családtagok és egy tanácstag vesz részt. A tanácstag egyfajta társadalmi szerződésként vezeti fel a két vámpír egyesülését, amit aztán a spirituális egyesülés is követ, egy rövid szertartás formájában, ahol a két vámpír egy-egy vékony vágást ejt a másik tenyerén, aminek vére pedig egy kupába folyik. Ezt a kupát öntik fel borral, s végül ahogy elfogyasztja a vért a fiatal pár, spirituálisan egyként kezelendőek, immáron házasok. Ez az egyetlen bevett formája a vámpír-vámpír vérfogyasztásnak, s éppen emiatt szentsége megkérdőjelezhetetlen. A családtagok ezután jó szerencsét kívánnak a házasodott párnak, s egy mulatság veszi kezdetét. Ideális esetben a mulatság másnapján esik meg a Vérfakasztás ünnepe, mely a női vámpír szüzességének elvesztését foglalja magába, s az elvégzett aktus (És tisztaság) bebizonyítása végett ki kell terítenie a friss családnak a vérfoltot tartalmazó lepedőt. Szokás szerint harmadnapra ennek örömére a mulatságra meghívott személyek ajándékokat hoznak a menyasszonynak. Rettenetes szégyen, ha valaki nem helyezi ki a véres lepedőt a háza elé. Az idők ezóta változtak, s inkább csak a kulturális vonzat miatt fontos ez, nem a „Tisztaság” bebizonyítására. Speciális helyzetnek minősül az, ha egy vámpír és ember házasodik. Ilyenkor a vámpír szokásoknak megfelelően kell eljárni, ellenben a vámpírnak nem kell megvágnia a kezét, s csakis az emberi hitves köteles vért adni a pohárba. Ez azt szimbolizálja, hogy párként mindig biztosítani fogja a friss vér szükség esetén, s azt is, hogy nem tör párja életére. (Sok vámpír ezt már degradálónak tartja, s nem hajlandó így végezni a szertartást. Ilyenkor a kapcsolat nem elfogadott, ám ez nem igazán jelent semmilyen szégyent sem a pár számára).
Ehhez kapcsolódóan érdemes megemlíteni, hogy régen szokásban volt két hitvest is tartania egy vámpír férfinek: Másik felét, a vámpír nőt, s Vérhitvesét, aki egy emberi sorokból vett nő volt. Ezt mostanság már nagyon kevesen tartják, s csakis a konzervatívabb családok soraiban vannak rá példák (Finsterblut, Rotmantel), ahol továbbá a Vérhitves szerepe inkább hasonlít rabszolgáéhoz, mintsem valódi feleséghez.
Név: A karakter neve. A vámpírok keresztnevei germán, holland vagy norvég eredetűek, családnevük pedig a választott vámpírcsalád közösen viselt neve. Ezekről fentebb részletes leírás olvasható, de a játszható kasztjaik is eligazítanak ilyen téren.
Faj: A karakter faji hovatartozása, értelemszerűen ide 'Vámpír' kell kerüljön
Frakció: Az a hatalmi csoport, melybe karakter tartozik.
Kaszt: A vámpírok három egyedi kaszttal rendelkeznek. Ezen kívül választhatnak az általános kasztok, az éjvándor,a tünde kasztok és a szentségtelen kasztok közül is. Fontos, hogy a vámpírok három egyedi kasztját csak a hozzájuk tartozó családok tagjai választhatják:
[*]Nebelturm - A vámpírok kovácsai, nehézpáncélos harcosok akik felszerelésük erejére és mágikusan idézett ködre támaszkodnak a csatában.
[*]Schwarzjäger - A vámpírok vadászai, csatában rettegett számszeríjukra és árnyakból alakított csapdákra támaszkodnak.
[*]Nachtraben - A vámpírok mágusai, az ébenszínű éjláng és az árnyak manipulálásának mesterei, valamint a retteget emlékezettörlő Feledés használói.
[*]Rotmantel - A vámpírok orvosai és képzett vérmágusok, ellenfeleiket saját testük befolyásolásával és precíz csapásokkal győzik le.
[*]Neulander - A vámpírok diplomatái, általában kerülik a csatát de harcban sem elveszettek, gyors, elegáns párbajtőrük és idomított állataik (általában sólymok vagy sárkánygyíkok) védik meg őket.
[*]Schwarzritter - A vámpírok lovasai, hátasuk nyergében igazán veszélyesek, de ha az kell nehéz lándzsáikkal talpon is megállják a helyüket.
[*]Finsterblut - A vámpírok katonái, a harc mesterei, akik puszta fizikai erejükre és sebességükre, valamint emberfeletti állóképességükre hagyatkoznak, hogy bármilyen ellenféllel felvegyék a harcot.
[/list]
Nem:A karakter neme (Férfi vagy Nő, fiatal karaktereknél a Fiú vagy Lány is elfogadható)
Kor: A karakter kora. A vámpíroknál fontos kiemelni a lassabb öregedés miatt, hogy a tényleges kort kell ide írni, nem a külső jegyekből becsülhetőt.
Kinézet: A karakter külső leírása, szemszín, hajszín, testmagasság, öltözködés, jellemző külsőségek, különleges jegyek.
Jellem: A karakter jellemének leírása. Miket szeret, miket nem szeret, hogyan viselkedik a mindennapokban, hogyan veszélyben vagy ingerülten. Mi motiválja, mi tántorítja el.
Előtörténet: Egy elbeszélés legalább 1000 szó terjedelemben, amely bemutatja a karakter életét azelőtt, hogy a játék elkezdődne számára.
Néhány támpont a vámpír előtörténetekhez:
Név: Amalgám nyakék
Típus: -
Leírás: A vámpírcsaládok féltve őrzött titka, egy különleges ékszer amely képes megóvni a viselőjét a napfénytől. A viselője mágiája eggyel csökken mindaddig, amíg hordja. A nyakék aktiválása és inaktiválása egy Egyszerű pecsét alapú mágia, mely egy kört vesz igénybe. Használatához nem kell fizikailag érintkeznie a vámpír testével, elég, ha teste bármely pontján viseli (nyakba akasztva, csuklóra tekerve, stb.).
Kritérium: Csak vámpírok használhatják
Konrad Nedermann, Éjféli Őrség
Veronia vámpírjai szinte érintetlenül viselik magukon a Fajok Átkát, zord tornyaik pedig a legkevésbé hívogató helyek bármely más faj tagjai számára - épp, ahogy azt ők akarják. A vámpírcsaládok maguknak való népség, véreikhez foggal-körömmel ragaszkodnak és utolsó lehelletükig küzdenek, bárki más azonban nem számíthat többre egy kíméletes, gyors halálnál.
Ezen kívül minden vámpír visel magán egy amalgám nyakláncot, amely egy különleges mágia segítségével képes elnyomni a vámpír átkát annyira, hogy képesek legyenek a nap fényének ellenállni.
~:O:~
Megítélés
A vámpírok megítélése nagyban változik attól függően, hogy melyik családról van szó. Kézműveseik tagadhatatlanul Veronia legkiválóbb mesteremberei így a vámpíráruk, különösen a Nebelturm fegyverek és ékszerek, valamint a Dunkelwald faragványok és ácskészítmények igencsak kelendőek. Ennek ellenére a kegyetlenebbnek mondható Schwarzjäger, Rotmantel és Finsterwald családok, valamint a prominens rabszolgatartó Schattenstahl vámpírok általános közutálat tárgyai. Átkuk miatt az északi Egyház minden vámpírt elítél, dél azonban a háború miatt jelentős szövetségesként tekint rájuk.
A vámpírcsaládok
Hasznos érdekességek
A vámpír családok és a neveik:
Veronia területén tizenkét darab elfogadott család létezik, melyek mind megtalálhatóak a faj leírásánál. A Család, mint kifejezés csalóka, sokkalta inkább nemzetségekről, törzsekről beszélhetünk, mint klasszikus értelembe vett famíliákról. A legtöbb átlagos vámpír három névvel rendelkezik, egy a keresztnév, egy a Titkos Családnév, egy pedig a Nemzetségnév. Példaként itt van pár név, s egy kis leírás a fellelhető különbségekről a három esetben.
- Lothar von Nebelturm, Nebelturm családfő
Mindössze egyetlen vezetéknévvel rendelkezik Lothar, ugyanis egyenesági tagja a nemzetségnek, s emellett még a Nebelturm CSALÁD tagja is. A von elhagyható. Későbbiekben kitérek arra, hogy miért is hasznos, hogy nincs több név a "valódi családtagoknál". Családfő státuszba CSAKIS olyan kerülhet, aki a családnevet viseli, ergo valódi leszármazottja a családnak. A beházasodás lehetséges, ilyenkor elhagyja a beházasodott nő a Titkos vezetéknevet, s papíron lehetősége van a családfői szerep elvállalásában, de ez egy kifejezetten ritka eset, s nem sok precedens van rá. - Friedrich Regis von Nebelturm, lovászfiú
Friedrich csakúgy a Nebelturm nemzetség része, mint mondjuk Lothar, ám nem az egyenesági család tagja, éppen emiatt pedig a hivatalos vezetékneve Regis. Erre a vezetéknévre viszont emberek között nincs szüksége, s éppen emiatt von Nebelturmként fogja bemutatni magát egy olyan személynek, aki nem a nemzetség tagja. Ez nem csak egyértelműsíti az ember számára, hogy melyik nemzetségből való (Elvégre jó eséllyel ennyi lesz csak fontos egy Déli vagy Északi számára), rangját és feladatát is jól elrejt. Éppen emiatt nehéz is kiismerni azt, hogy ki lehetett Friedrich családtagja a városon belül, s emiatt nem lehet annak jelentős esélye, hogy talán felkutassák őket. - Alexander (Kuch) von Nebelturm, kitaszított vámpír
Alexander valamilyen bűnt követett el a nemzetség ellen, aminek is hála kitaszították a családból. Elvesztette a jogot, hogy rendelkezzen saját vezetéknévvel s a családtagjai jó eséllyel nem néznék jó szemmel, ha a vezetéknevüket használná, ezért Nebelturmként mutatkozhat be. A kitagadással elvész a jog a saját névtől.
Mi is hát az előnye annak, hogy lényegében az emberek az esetek többségében csakis a kereszt és a nemzetség nevet ismerik a vámpírnak? Legyen Lothar, Friedrich, Alexander, a bemutatkozásból senki se fogja tudni a rangot a családon belül. Egy von Nebelturm ugyanúgy lehet egy jelentéktelen szolga, mint egy tanácstag, így pedig kétszer is meggondolják az emberek, hogy érdemes-e kikezdeni a vámpírral. A fontos dolgok mások orra alá kötése sosem volt a vérszívók szokása.
Vámpírok és a házasság
A házasság keresztény szokásoknak ellentmondóan nem „Isten színe előtt” történik, hanem a vér kötelékében. A vámpír kultúra minden porcikáját átlengi az utóbbi folyadék tisztelete, s a házasságnál sem más ez. Egy tipikus esküvőn az arra meghívott családtagok és egy tanácstag vesz részt. A tanácstag egyfajta társadalmi szerződésként vezeti fel a két vámpír egyesülését, amit aztán a spirituális egyesülés is követ, egy rövid szertartás formájában, ahol a két vámpír egy-egy vékony vágást ejt a másik tenyerén, aminek vére pedig egy kupába folyik. Ezt a kupát öntik fel borral, s végül ahogy elfogyasztja a vért a fiatal pár, spirituálisan egyként kezelendőek, immáron házasok. Ez az egyetlen bevett formája a vámpír-vámpír vérfogyasztásnak, s éppen emiatt szentsége megkérdőjelezhetetlen. A családtagok ezután jó szerencsét kívánnak a házasodott párnak, s egy mulatság veszi kezdetét. Ideális esetben a mulatság másnapján esik meg a Vérfakasztás ünnepe, mely a női vámpír szüzességének elvesztését foglalja magába, s az elvégzett aktus (És tisztaság) bebizonyítása végett ki kell terítenie a friss családnak a vérfoltot tartalmazó lepedőt. Szokás szerint harmadnapra ennek örömére a mulatságra meghívott személyek ajándékokat hoznak a menyasszonynak. Rettenetes szégyen, ha valaki nem helyezi ki a véres lepedőt a háza elé. Az idők ezóta változtak, s inkább csak a kulturális vonzat miatt fontos ez, nem a „Tisztaság” bebizonyítására. Speciális helyzetnek minősül az, ha egy vámpír és ember házasodik. Ilyenkor a vámpír szokásoknak megfelelően kell eljárni, ellenben a vámpírnak nem kell megvágnia a kezét, s csakis az emberi hitves köteles vért adni a pohárba. Ez azt szimbolizálja, hogy párként mindig biztosítani fogja a friss vér szükség esetén, s azt is, hogy nem tör párja életére. (Sok vámpír ezt már degradálónak tartja, s nem hajlandó így végezni a szertartást. Ilyenkor a kapcsolat nem elfogadott, ám ez nem igazán jelent semmilyen szégyent sem a pár számára).
Ehhez kapcsolódóan érdemes megemlíteni, hogy régen szokásban volt két hitvest is tartania egy vámpír férfinek: Másik felét, a vámpír nőt, s Vérhitvesét, aki egy emberi sorokból vett nő volt. Ezt mostanság már nagyon kevesen tartják, s csakis a konzervatívabb családok soraiban vannak rá példák (Finsterblut, Rotmantel), ahol továbbá a Vérhitves szerepe inkább hasonlít rabszolgáéhoz, mintsem valódi feleséghez.
Vámpír Előtörténet
Név: A karakter neve. A vámpírok keresztnevei germán, holland vagy norvég eredetűek, családnevük pedig a választott vámpírcsalád közösen viselt neve. Ezekről fentebb részletes leírás olvasható, de a játszható kasztjaik is eligazítanak ilyen téren.
Faj: A karakter faji hovatartozása, értelemszerűen ide 'Vámpír' kell kerüljön
Frakció: Az a hatalmi csoport, melybe karakter tartozik.
Kaszt: A vámpírok három egyedi kaszttal rendelkeznek. Ezen kívül választhatnak az általános kasztok, az éjvándor,a tünde kasztok és a szentségtelen kasztok közül is. Fontos, hogy a vámpírok három egyedi kasztját csak a hozzájuk tartozó családok tagjai választhatják:
[*]Nebelturm - A vámpírok kovácsai, nehézpáncélos harcosok akik felszerelésük erejére és mágikusan idézett ködre támaszkodnak a csatában.
[*]Schwarzjäger - A vámpírok vadászai, csatában rettegett számszeríjukra és árnyakból alakított csapdákra támaszkodnak.
[*]Nachtraben - A vámpírok mágusai, az ébenszínű éjláng és az árnyak manipulálásának mesterei, valamint a retteget emlékezettörlő Feledés használói.
[*]Rotmantel - A vámpírok orvosai és képzett vérmágusok, ellenfeleiket saját testük befolyásolásával és precíz csapásokkal győzik le.
[*]Neulander - A vámpírok diplomatái, általában kerülik a csatát de harcban sem elveszettek, gyors, elegáns párbajtőrük és idomított állataik (általában sólymok vagy sárkánygyíkok) védik meg őket.
[*]Schwarzritter - A vámpírok lovasai, hátasuk nyergében igazán veszélyesek, de ha az kell nehéz lándzsáikkal talpon is megállják a helyüket.
[*]Finsterblut - A vámpírok katonái, a harc mesterei, akik puszta fizikai erejükre és sebességükre, valamint emberfeletti állóképességükre hagyatkoznak, hogy bármilyen ellenféllel felvegyék a harcot.
[/list]
Nem:A karakter neme (Férfi vagy Nő, fiatal karaktereknél a Fiú vagy Lány is elfogadható)
Kor: A karakter kora. A vámpíroknál fontos kiemelni a lassabb öregedés miatt, hogy a tényleges kort kell ide írni, nem a külső jegyekből becsülhetőt.
Kinézet: A karakter külső leírása, szemszín, hajszín, testmagasság, öltözködés, jellemző külsőségek, különleges jegyek.
Jellem: A karakter jellemének leírása. Miket szeret, miket nem szeret, hogyan viselkedik a mindennapokban, hogyan veszélyben vagy ingerülten. Mi motiválja, mi tántorítja el.
Előtörténet: Egy elbeszélés legalább 1000 szó terjedelemben, amely bemutatja a karakter életét azelőtt, hogy a játék elkezdődne számára.
Néhány támpont a vámpír előtörténetekhez:
- A vámpírcsaládokban létezik egy nemesi réteg (általában a főcsalád tagjai), egy középosztály, akik a kézművesek és egy szegényebb réteg, akik főleg szolgák és kisegítők. Ha valaki a családfő közvetlen rokonát szeretné megszemélyesíteni, írjon valamelyik staff tagnak, és megbeszéljük, hogyan lehet beilleszteni.
- A vámpíroknál létezhet családok közötti keveredés, azonban a kevert vámpír tulajdonságaiban mindig az egyik, prominensebb szülőjére hasonlít. Így pl. egy Rotmantel és egy Nachtraben vámpír közös gyermeke vagy Rotmantel, vagy Nachtraben inkább, elenyésző mértékben örökölve a másik család tehetségéből. Az ilyen vámpírokat általában törvényességen kívül fattyaknak nevezik és főképp a legalsó, szolgák rétegében találnak helyet maguknak.
- Vámpírnak és embernek lehet közös gyermeke, az Átok azonban dominánsan öröklődik, így az utód mindig vámpír lesz.
- Veroniai Idő Szerint 817-ben az északi és déli emberkirályságok felsorakoztak egy döntő ütközethez, amely tizenöt éve elhúzódó háborújukat volt hivatott lezárni. A vámpírok a hellenburgi zsinati küldöttek ajánlatát elfogadva dél oldalán vettek részt az ütközetben, azonban a helyi katonák beszámolója szerint az nem várt módon alakult. A seregek felsorakozása után a Sötét Apostolnak nevezett, mérhetetlen erejű nekromanta seregnyi élőholtja harmadik félként csatlakozott be a háborúba, amely végül összefogásra késztette az összegyűlteket. A vámpíroktól főképp Finsterblut, Schwarzjäger és Nebelturm csapatok képviseltették magukat, veszteségeik szerencsére nem voltak súlyosak.
- Veroniai Idő Szerint 819-ben a vámpírcsaládok jó része, köztük elsőként a Nachtrabenek a mélységi Erborosh befolyása alá kerültek és egy nagy szabású mágikus esemény lebonyolításába kezdtek, amelyet Fakó Napkeletnek neveztek. A terv első lépése során a kevés tiltakozó vámpírcsaládon kívül minden vámpírtorony a levegőbe emelkedett, egyfajta hadüzenetet állítva az alattuk terpeszkedő világ ellen. A terv további lefolyása feltételezhetően a teljes vámpír faj behódolása lett volna a mélységinek, aki így hihetetlen erőt ad nekik Veronia meghódításához, ám végül sosem derült ki ténylegesen. Az északi Egyház Ordo Malleus néven emlegetett keresztes rendje megostromolta a Dornburg vámpírcsalád lebegő tornyát, miközben Johannes von Nachtraben nagyúr elméjét egy rejtélyes egyházi segítő megtisztította Erborosh befolyásától. A vámpírmágusok feje módosította az elképzelést bonyolult, soklépcsős tervet eszelt ki a mélységi elpusztítására, amely végül magában foglalta az arkangyal Abaddón (nem szánt) megidézését. Az angyal sárkány alakban elpusztította a Dornburg tornyot, a benne rejtőző Erborosht és minden Dornburg vámpírt, ami után a vámpírok kapituláltak és tornyaikat visszahelyezték eredeti pozíciójukra. A Fakó Napkeletben nem vettek részt a Neulander, Finsterblut, Nebelturm és Schwarzritter családok.
- Ugyanezen évben, nyolcvan nappal később Abaddón szent küldetésképp csapást mért Veroniára és annak kétharmadát felégette. A sárkány alakban tomboló arkangyalt napok után végül a legendákból ismert Azrael kardja állította meg, miután Veronia lakosságának egyharmada a lángokba veszett, másik egyharmada pedig megsérült vagy megnyomorodott. A vámpírok tornyai kifejezetten nagy csapást szenvedtek, így a Harag Napja (Dies Irae) néven emlegetett esemény őket igen súlyosan érintette.
Felszerelés
Minden elfogadott előtörténettel rendelkező vámpír birtokába kerül az alábbi varázstárgynak:Név: Amalgám nyakék
Típus: -
Leírás: A vámpírcsaládok féltve őrzött titka, egy különleges ékszer amely képes megóvni a viselőjét a napfénytől. A viselője mágiája eggyel csökken mindaddig, amíg hordja. A nyakék aktiválása és inaktiválása egy Egyszerű pecsét alapú mágia, mely egy kört vesz igénybe. Használatához nem kell fizikailag érintkeznie a vámpír testével, elég, ha teste bármely pontján viseli (nyakba akasztva, csuklóra tekerve, stb.).
Kritérium: Csak vámpírok használhatják
A hozzászólást Admin összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Szept. 21, 2019 11:20 pm-kor.