"Megszaporodtak, mint a penész egy nyirkos pincében. Ki tudja, a lényeg, hogy itt vannak. Itt, Hellenburgban, Carolusburgban, még talán a tündék fái között is. Nem látod őket, nem ismered fel a tekintetükben az őrületet, csak ha egészen késő már. Pedig ott tekereg a szemük világa körül, mint egy torz, ölni vágyó féreg."Tristan Eichmann, Hellenburgi okkultista
A kultisták a mélységieket, bukott angyalokat szolgáló fanatikusok, akik hol szektákba tömörülve áldoznak sötét istenüknek, hol magányosan járják a világot teljesítve uruk parancsait. A kultisták még egymástól is rendkívül különbözőek, színes és változatos népség, akik tébolyult erőknek parancsolnak.
A mélységiek leírása
EBBEN a topicban található.
| Kialakulás, beavatás Senki sem tudja, mikor történt meg először, hogy egy bukott fenevad megfertőzte egy halandó elméjét, de az utóbbi években a számuk folyamatosan növekszik, az újabb szekták gomba módjára nőnek és a legváratlanabb helyeken a legváratlanabb formákban képesek felbukkanni. Hogy az egyes kultistákat milyen ígéretekkel, rettenetes képességekkel, esetleg fenyegetéssel vette rá a mesterük a szolgálatra, az egyénenként változhat. A mélységiek Veronia szerte bárhol, bármikor és bárkit képesek megkísérteni, suttogásukkal és rémisztő álmokkal az őrületbe kergetni. Azonban ahhoz, hogy valakiből kultista legyen kell még egy lényeges összetevő. A leendő kultistának magába kell fogadnia a mélységi testének egy darabját. Ez az aktus számtalan módon megtörténhet, lehet teljesen észrevétlen, fájdalommentes, adott esetben gyönyörteljes élmény, de akár rettenetes és traumatikus is. Noha elméletileg nem lehetetlen, hogy egy halandó keressen fel egy mélységit és álljon a szolgálatába, még senki sem mesélte, hogy így történt volna. A kultistákat nem ritkán nem is a mélységi, hanem annak szektája vadássza le és olvasztja magába. A mester lehet egy a világban aktívan tevékenykedő, mondhatni „ismert” mélységi, de még az is lehet, hogy egy újonnan felébredt, Veroniával még éppen csak ismerkedő entitásról van szó.
A kultuszok tevékenysége A kultista a mélységi befogadása után után folyamatos telepatikus kapcsolatba kerül a mesterével, aki jutalmazni és büntetni is tudja, továbbá megajándékozza őt csodálatos, ám egyben rettenetes képességekkel. Minden mélységi mást vár el az őt követőktől, vannak akik csak feltétlen hódolatot, ezek a kultuszok általában együtt maradnak, mintha szerzetesek lennének, és borzalmas, véres és groteszk szertartások közepette imádják a mesterüket. Más mélységiek saját célokkal rendelkeznek, ők egyenként vagy csoportban adnak a szolgáiknak változatos feladatokat, de soha senki sem lehet biztos abban, hogy pontosan mik is ezek a célok. A mélységivel fenntartott folyamatos kapcsolat megterhelő a halandók elméje számára. Önmagában a hatalmas erő állandó közelsége is megroppanthatja valakinek a józan eszét, ráadásul a kultisták útjaik során válogatott borzalmakkal találkoznak, ahol elmosódhatnak a valóság és a képzelet határai. Gyakran jelentkeznek náluk az őrület változatos tünetei, esetükben már nem nagyon lehet sem józan észről, sem megfontoltságról, sem pedig realitásokról beszélni. |
Megítélés A kultistákat félik és üldözik világszerte. Ők még Hellenburgban sem számíthatnak sem toleranciára sem kegyelemre. Még a nekromanták és a démonok is fenntartásokkal kezelik őket, és óvatosan váltanak szót velük. A kultisták motivációi, céljai gyakran homályosak, s emiatt sokfelé hallani, előbb utóbb tőrt döfnek szövetségeseik hátába. Ha elfognak egy kultistát, egyedül a két egyház tagjai képesek segíteni rajta. Ők ismernek misztikus, szent igéket, amikkel képesek megtisztítani egy kultista testét és elméjét a mélységi darabjától. Ám ahogyan a kultistává váláshoz is önkéntes beleegyezés szükséges úgy a megtisztulásnak is feltétele az önkéntesség. Ellentétben a démonokkal, a kultistákról senki sem tudja megmondani, hogy pontosan mifélék. Noha a mágiát érezni lehet bennük, a kultisták általában körmönfont és óvatos embereke, akik titkolják igazi valójukat. | |
Ismert mélységiek
| Zargat'hat Ősi legendák szörnye, egyesek szerint a legerősebb az összes gonosz közül. A közelmúltban felébredt, és útjára indított egy eseménysorozatot, amiben a legtöbbek a világvégét látják eljönni. Csak a nefilimek tudják, hogy Bet'Sohar valójában az ő bilincse, Veronia neve pedig Zargat'hat valaha volt angyali nevéből származik, amely a Veroniel.
Hoshekh Veronia legnagyobb kultuszának alapítója és legfelsőbb irányítója. Sokat nem tudni róla, azon kívül hogy neve sötétséget jelent a nefilimek nyelvén (valamint egyezik a kilencedik egyiptomi csapás nevével) és egy rendkívül értelmes és rendkívül erős mélységi. Kultusza ahol csak felbukkan pusztítást hagy maga után, így elsőfokú prioritást élveznek a kultista ellenes erők szemében. Vezetőjük egy Serene Nightbough nevű tünde nő. Hoshekh pontos tartózkodási helye nem ismert, akkor már régen elpusztították volna, de sejthető, hogy valahol a Nyugati tengerek közelében található.
Armaros Másik ismert nevén „A kelet mélységije”, egy rendkívül titokzatos, rejtélyes, ugyanakkor korántsem megfontolt bukott angyal. Kevés, ám mindenre elszánt és végletekig kitartó kultista áll a szolgálatában, így bár kultusza nem terjedt el széles körben, gyakran bukkan fel itt-ott, mint bajkeverő. Kultistáinak időnként illúzió formájában kivetíti magát, ekkor egy lehetetlenül magas, fekete páncélos szőke tündének tűnik, tetszését pedig hátborzongató nevetgéléssel szokta kifejezni. Céljai egyszerűek, kiszabadulni a börtönéből és korlátok nélkül élvezni a halandók világa nyújtotta örömöket, a lehető legnagyobb káoszt elhozva ezalatt. Nem célja a pusztítás, de sajátos, sötét humorérzéke van. Elsőre könnyű azt hinni róla, hogy valójában jóindulatú, de nem az. Temploma Ir-Saar, a kapu városa, mely Finsterwald mélyén, az erdő keleti felén található, a néhai angyali várost sűrű erdő és veszedelmes állatok veszik körbe. |
Medkoksh Ismertebb nevén Omega, ahogy a saját hívei nevezik, egy egyelőre ismeretlen tartózkodási helyű mélységi. Sajátjai közt gyengébbnek tartják, viszont annál tevékenyebb és szorgalmasabb. Kultistái a háború sújtotta vidéket járják, segítenek akin tudnak, hogy aztán így csábítsanak maguk közé újabb és újabb áldozatokat, kihasználva a szenvedésüket. Hívei nem egyszer az igazság bajnokainak titulálják magukat, s hősökként próbálnak díszelegni leendő áldozataik előtt. Tagolt, több nagyobb csoportra szétoszlott szektája van, akik a világ eltérő pontjain tevékenykednek, időről időre kapcsolatot létesítve egymással.
Egregoros Az Eichenschild városa alatti angyaltárnában fogva tartott mélységi, egyesek szerint az ok, amiért az alapítócsaládok ezt a területet választották. Kifejezetten irritáló, nyekergő hangja van és általában egy fekete, tintaszerű vízfolyamként jelenik meg a város alatti barlangokban. Követőitől elvárja, hogy Istenként imádják, áldozzanak neki, s különféle horribilis szertartásokat végezzenek el a tiszteletére. Követőinek száma jelentősen megcsappant a város V.I.SZ. 820-ban zajlott ostromát követően, s emiatt különösen agresszíven igyekszik újabb és újabb híveket szerezni.
Nemah Finsterwald déli részén, az egykori Elatha alatt fogvatartott mélységi. Kifejezetten visszahúzódó, noha rossz nyelvek szerint jelenlétének köze lehetett a sötét tündék alacsony erkölcseihez, akik sokáig a közelében éltek. Kultusza gyakorlatilag nincs, egyetlen ismert, aktív kultistával sem bír. A tündék kivonulásakor V.I.SZ. 820-ban Elatha is velük tűnt el, azonban Nemah ott maradt, s vele együtt hatalmas, földalatti börtöne, egyre csak új áldozatokra várva, akik bemerészkednek az erdő mélyére.
Jerobeám Jerobeám még angyal, aki éppen csak rálépett a mélységivé válás útjára, ám minden erejével igyekszik visszatartani ezt a folyamatot. Eredeti alakjában elemi tűz, máskor egy Abaddón nevű hatalmas sárkány, de jelenleg egy nefilim kamaszfiúnak látszik. A test amiben él maga a börtöne, melynek pecsétje a nyakában lógó ökölnyi rubin. Jelenleg a Veroniai Kegyelmes Isten Egyházának vendégszeretetét élvezi, és egyelőre angyalként tartják számon. Ittlétét az Úr akaratának tartja és igyekszik rájönni a létezése értelmére. | |
Kultista előtörténet
Név: A kultisták több játszható faj sorai közül kerülhetnek ki, így az esetek többségében adott fajra jellemző névvel bírnak. Emellett gyakran használnak álnevet, vagy fedőnevet.
Faj: A démonok kivételével bármi. A démonok csak másodlagos kasztként vehetik a kultistát fel.
Frakció: Az a csoport, állam, vagy egyéb szervezet, aminek a karakter részese. A kultisták szinte bármely királyság vagy frakció soraiban megbújhatnak. Emellett érdemes megemlíteni a mélységi nevét, akit szolgálnak.
Kaszt: Ide mindig „Kultista” kerül
Nem: A karakter neme (Férfi vagy Nő, fiatal karaktereknél a Fiú vagy Lány is elfogadható)
Kor: A karakter kora.
Kinézet: A karakter külső leírása, szemszín, hajszín, testmagasság, öltözködés. Mivel a kultisták általában rejtik kilétüket ez akármilyen lehet. Olykor különféle torz elváltozásokat is viselnek, hála a mélységi bennük lakó darabjának.
Jellem: A karakter jellemének leírása. Miket szeret, miket nem szeret, hogyan viselkedik a mindennapokban, hogyan veszélyben. Mi motiválja, mi tántorítja el. Kultistáknál fontos megjegyezni, hogy előbb-utóbb produkálni fogják az őrület jeleit.
Előtörténet: Legalább 1000 szavas történet, amely bemutatja a karakter életét azelőtt, hogy a játék elkezdődne számára. A kultista előtörténetnek mindenképp tartalmaznia kell az alábbi elemeket:
- Hogyan lépett vele kapcsolatba először a mélységi?
- Mi vette rá a karaktert, hogy szolgáljon egy bukott fenevadat?
- Hogyan változtatta meg ez az esemény a karakter életét?
A kultisták esetében nem lehet meghatározó történelmi eseményekről beszélni.