Kész van a karakterem... és... most merre?
Ha rendelkezel elfogadott előtörténettel és az adatlapod is készen áll, hogy felvésd rá a kalandjaidat, akkor ideje játszani. A lehetőségek szép számmal jönnek szembe, vegyük is át a legfontosabbakat.
Valaki azt mondta, szeretne velem magánozni. Mit jelent magánozni?
Kiscsapatos játékok vagy magánjátékok
Előfordulhat, hogy két-három játékos reaktívabb és kevésbé nyílt játékot szeretne játszani, esetleg saját karaktereik között valamilyen történetszál kialakítását akarják elérni, erre alkalmasak a magánjátékok. Itt a topik címében az első posztoló meghatározza, hogy kik vesznek részt a játékban, ezek után pedig váltakozva írnak egymásnak addig, ameddig a történetszál le nem zárul. Lehet RT formában, vagy hosszabb, de kevesebb számú poszttal, egyedül azt kell figyelembe venni, hogy jutalmat csak az 1000 szó fölötti összhosszúságú játékokért tudunk adni.
A chaten mondták, hogy indult egy új Krónika. Az valami tévéműsor?
Küldetések
A küldetések többfélék lehetnek, de egy tulajdonságban mindig megegyeznek. Szükséges hozzá egy mesélő és legalább egy játékos, akik a klasszikus papíralapú RPG-k hangulatát idéző kalandmester-kalandozó felállásban (illetve ezt alapul véve) viszik végig az adott történetszálat. A fórum nagy egészére való hatása és a résztvevő játékosok száma alapján három csoportra oszthatóak:
A küldetések mesélése kétféle stílusban történhet. Az egyszerűbb, nagyobb önállóságot hagyó küldetések során a mesélő ír egy rövid kezdőposztot, amelyben felvázolja a kezdőszituációt és megad néhány mérföldkövet, amelyet a játékosnak el kell érnie. A játékos az instrukciók alapján egy posztban leírja a karaktere cselekedeteit, gondolatait és érzéseit, és főképp a választásait. Fontos, hogy mindig a mesélő által megadott határig tartson egy-egy kör. Ha a mesélő látja, hogy minden játékos teljesítette az instrukciókat újabb posztot ír, amely az új kört jelzi. Amikor a történet véget ér a mesélő ír egy záróposztot amelyben kiosztja a jutalmakat és esetleg elvarrja az ezt igénylő szálakat.
A másik, dinamikusabb mesélési stílust megbeszélés alapú mesélésnek hívjuk. Ehhez szükség van valamilyen erre alkalmas chatprogramra (leggyakrabban a Discordot használjuk). Ennek részletes ismertetése később.
Oké, eddig világos. De tudjátok volt egy eset, amikor a karakterem gyerekkorában látott egy mélységit. Azt nem mesélhetem el?
Élmények
Megesik, hogy egy játékosban lapul kellő kreativitás ahhoz, hogy saját karakteréhez hosszabb-rövidebb történeteket találjon ki, és nem igényel mesélőt azok lemeséléséhez. Erre szolgálnak az élmények, amelyek egyenként 1500 minimum szóigényű irományok a karakterrel megtörtént valamilyen eseményről, élményről. Ezek közül minden hónapban kettőt bírál el a staff, áttekinti az oldal világába illeszkedés szemszögéből és értékelésként jutalmat és véleményt mond, gyakran tanácsot vagy építő jellegű kritikát fogalmaz meg.
És miért beszél mindenki arról, amikor minden karakter gimiben volt? Van Veronián gimi?
Azonnali játékok
Újító jellegű játéktípus, amely részeként a mesélő kiír egy adott témát egy bizonyos topikban, annak címében feltüntetve az [Azonnali játék] voltát. A játékosok ezután egyetlen, 1000 szavas posztot írhatnak a megadott témában, amelyet a ~ egy hetes határidő után a mesélő értékel és jutalmaz. Azonnali játékok hetente-kéthetente bukkannak fel és változatos jutalmak kaphatóak érte. Az azonnalik lehetnek canon, vagyis a történetben később megmaradó és a folytatásra hatás gyakorló események, vagy noncanon, azaz meg nem történt, alternatív helyzetek is, amelyek akár egészen más settingbe rakhatják a karaktereket. Igen, például gimibe is.
És az hogy volt, hogy Cyne átesett egy portálon a való világba? Ki egyáltalán ez a Cyne hogy mindenhol ott van a neve?
Helyzetjátékok
A színészi vénával rendelkező játékosok lehetősége a tehetség megcsillogtatására. A Helyzetjáték során a játékos nyit egy topicot a saját nevével ebben a fórumban, majd egy vállalkozó mesélő ad neki egy szituációt, amelybe bele kell képzelnie magát. A helyzetjátékok mindig a megadott helyzethez való alkalmazkodóképességet mérik fel (lásd a nevüket), vagy tesztelik egy karakter jellemének határait, vagy egészen új csavart visznek bele és próbára teszik a játékos kreativitását. A Helyzetjátékok szóminimuma 800 szó és szinte mindig noncanon-nak számítanak.
Átlag játékos
Ha rendelkezel elfogadott előtörténettel és az adatlapod is készen áll, hogy felvésd rá a kalandjaidat, akkor ideje játszani. A lehetőségek szép számmal jönnek szembe, vegyük is át a legfontosabbakat.
Valaki azt mondta, szeretne velem magánozni. Mit jelent magánozni?
Kiscsapatos játékok vagy magánjátékok
Előfordulhat, hogy két-három játékos reaktívabb és kevésbé nyílt játékot szeretne játszani, esetleg saját karaktereik között valamilyen történetszál kialakítását akarják elérni, erre alkalmasak a magánjátékok. Itt a topik címében az első posztoló meghatározza, hogy kik vesznek részt a játékban, ezek után pedig váltakozva írnak egymásnak addig, ameddig a történetszál le nem zárul. Lehet RT formában, vagy hosszabb, de kevesebb számú poszttal, egyedül azt kell figyelembe venni, hogy jutalmat csak az 1000 szó fölötti összhosszúságú játékokért tudunk adni.
A chaten mondták, hogy indult egy új Krónika. Az valami tévéműsor?
Küldetések
A küldetések többfélék lehetnek, de egy tulajdonságban mindig megegyeznek. Szükséges hozzá egy mesélő és legalább egy játékos, akik a klasszikus papíralapú RPG-k hangulatát idéző kalandmester-kalandozó felállásban (illetve ezt alapul véve) viszik végig az adott történetszálat. A fórum nagy egészére való hatása és a résztvevő játékosok száma alapján három csoportra oszthatóak:
- Nagyküldetés vagy krónikák: a világ történetét nagyban előremozdító, sokszereplős kalandok, amelyek az egész játéktérre kiható, maradandó következményekkel járnak.
- Küldetés: általában kevésszereplős, kisebb ívű kalandok, egy-egy történetszál szempontjából jelentősek, de a nagy egészre kisebb a hatásuk.
- Magánküldetés: Egy-két szereplős kalandok, amik az adott karakterekre alakítottak és az ő történetszálaikra vannak nagy hatással.
A küldetések mesélése kétféle stílusban történhet. Az egyszerűbb, nagyobb önállóságot hagyó küldetések során a mesélő ír egy rövid kezdőposztot, amelyben felvázolja a kezdőszituációt és megad néhány mérföldkövet, amelyet a játékosnak el kell érnie. A játékos az instrukciók alapján egy posztban leírja a karaktere cselekedeteit, gondolatait és érzéseit, és főképp a választásait. Fontos, hogy mindig a mesélő által megadott határig tartson egy-egy kör. Ha a mesélő látja, hogy minden játékos teljesítette az instrukciókat újabb posztot ír, amely az új kört jelzi. Amikor a történet véget ér a mesélő ír egy záróposztot amelyben kiosztja a jutalmakat és esetleg elvarrja az ezt igénylő szálakat.
A másik, dinamikusabb mesélési stílust megbeszélés alapú mesélésnek hívjuk. Ehhez szükség van valamilyen erre alkalmas chatprogramra (leggyakrabban a Discordot használjuk). Ennek részletes ismertetése később.
Oké, eddig világos. De tudjátok volt egy eset, amikor a karakterem gyerekkorában látott egy mélységit. Azt nem mesélhetem el?
Élmények
Megesik, hogy egy játékosban lapul kellő kreativitás ahhoz, hogy saját karakteréhez hosszabb-rövidebb történeteket találjon ki, és nem igényel mesélőt azok lemeséléséhez. Erre szolgálnak az élmények, amelyek egyenként 1500 minimum szóigényű irományok a karakterrel megtörtént valamilyen eseményről, élményről. Ezek közül minden hónapban kettőt bírál el a staff, áttekinti az oldal világába illeszkedés szemszögéből és értékelésként jutalmat és véleményt mond, gyakran tanácsot vagy építő jellegű kritikát fogalmaz meg.
És miért beszél mindenki arról, amikor minden karakter gimiben volt? Van Veronián gimi?
Azonnali játékok
Újító jellegű játéktípus, amely részeként a mesélő kiír egy adott témát egy bizonyos topikban, annak címében feltüntetve az [Azonnali játék] voltát. A játékosok ezután egyetlen, 1000 szavas posztot írhatnak a megadott témában, amelyet a ~ egy hetes határidő után a mesélő értékel és jutalmaz. Azonnali játékok hetente-kéthetente bukkannak fel és változatos jutalmak kaphatóak érte. Az azonnalik lehetnek canon, vagyis a történetben később megmaradó és a folytatásra hatás gyakorló események, vagy noncanon, azaz meg nem történt, alternatív helyzetek is, amelyek akár egészen más settingbe rakhatják a karaktereket. Igen, például gimibe is.
És az hogy volt, hogy Cyne átesett egy portálon a való világba? Ki egyáltalán ez a Cyne hogy mindenhol ott van a neve?
Helyzetjátékok
A színészi vénával rendelkező játékosok lehetősége a tehetség megcsillogtatására. A Helyzetjáték során a játékos nyit egy topicot a saját nevével ebben a fórumban, majd egy vállalkozó mesélő ad neki egy szituációt, amelybe bele kell képzelnie magát. A helyzetjátékok mindig a megadott helyzethez való alkalmazkodóképességet mérik fel (lásd a nevüket), vagy tesztelik egy karakter jellemének határait, vagy egészen új csavart visznek bele és próbára teszik a játékos kreativitását. A Helyzetjátékok szóminimuma 800 szó és szinte mindig noncanon-nak számítanak.
A hozzászólást Jerobeam összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Május 30, 2019 10:09 am-kor.