//A játék közvetlenül a babalátogatós azonnalit követi.//
Lassan csukja be az ajtót, magára hagyva Minát és gyermekét a gyertyafénnyel megvilágított helyiségben, a kilincset viszont mereven szorongatja még a csendes kattanás után is. Hosszú másodpercekig csak mered maga elé, teljesen lecövekelve ezen a helyen, pedig Damien elég egyértelműen indult el a folyosón ahhoz a szobához, amit ittlétére ideiglenesen odaadnak neki, ő mégsem képes megmozdulni. Bármikor máskor könnyű teendő lenne megemelni a lábait egymás után, áthelyezni a súlyát egyikről a másikra, hiszen ez a legtermészetesebb mozgás, most ez mégis egy lehetetlen küldetésnek tűnik, olyan bénító módon uralkodnak elméjén az érthetetlen érzések.
Nem tudja ezt mire vélni, elvégre azt nem mondhatja el, hogy egy különleges csodával vagy mágikus tárggyal lenne dolga. Nem történt semmi viilágmegváltó esemény sem, de talán pontosan ez váltja ki belőle ezt a furcsa, már-már irritáló elérzékenyülést, mert itt pontosan azt tapasztalhatja, amit legalább egy évtizede nem: hétköznapiságot, és az ezzel járó otthonos nyugalmat és békességet. Nagyban segíti ezt az érzetet, hogy Damien és Mina teljes természetességgel kezelik az ittenieket és még őt is - mintha ez lenne a megszokott és bevett, és mintha nem a nekromantát látnák benne, hanem a személyt, aki ezen tiltott tanok mögött húzódik, akiről tudják, nem egy beteg elhivatottság vagy érdeklődés vezette őt ide, hanem a fájdalom. Elképesztően sokat jelent ez neki, hiszen holtpapi mivolta mindig gondot és bizalmatlanságot okozott, ellenszenvet és sok esetben gyűlöletet, ellenben itt baráti bizalommal fogadják őt. Ez még értékesebbé teszi az itt lakó párost a számára, ám a túlcsorduló pozitivitás mellett mégis befészkeli elméjébe magát a félelem, enyhén szorítva össze gyomrát is.
Ismeri magát, ismeri a fajtáját és ismeri azokat a helyzeteket, amikbe belekerülhet, és most nagyon észnél kell lennie, mert bár már távol áll tőle a nekromanták egykori élete, mégis bármelyik lépésével közelebb kerülhet bizalmuk elárulásához, ha nem is közvetlenül, de közvetetten. Fél, hogy lesz egy nap, amikor nem lesz más választása, minthogy hátat fordítson nekik, hogy olyan tettet kövessen el, amivel árthat nekik; mégsem felejtheti el, mi ő, és pontosan ezért kéne távol maradnia, viszont ez a közeg olyan erővel vonzza őt, mint egy tiltott gyümölcs a gyarló embert. Mintha ez lenne az ő vétke, a nyugalomra való vágy, nem a tiltott tanok tudásának birtoklása, ami egy pillanatra keserédes mosolyt csal az arcára, olyannyira ironikusnak találja a helyzetet és azt, hogy még van benne ragaszkodásra való készség. Meggyőződése volt ugyanis, hogy ez már teljes kiirtásra került belőle.
Lassan végre sikerül elengednie a kilincset egy mély sóhajtás kíséretében, maga mellé engedve a kezét pedig oldalra néz Damienre, feltéve, ha nem három folyosóval arrébb ment.
- Ne haragudj, mondtál valamit? - érdeklődik bocsánatkérőn, némileg felé fordulva, hogy végre ténylegesen követhesse őt.
Lassan csukja be az ajtót, magára hagyva Minát és gyermekét a gyertyafénnyel megvilágított helyiségben, a kilincset viszont mereven szorongatja még a csendes kattanás után is. Hosszú másodpercekig csak mered maga elé, teljesen lecövekelve ezen a helyen, pedig Damien elég egyértelműen indult el a folyosón ahhoz a szobához, amit ittlétére ideiglenesen odaadnak neki, ő mégsem képes megmozdulni. Bármikor máskor könnyű teendő lenne megemelni a lábait egymás után, áthelyezni a súlyát egyikről a másikra, hiszen ez a legtermészetesebb mozgás, most ez mégis egy lehetetlen küldetésnek tűnik, olyan bénító módon uralkodnak elméjén az érthetetlen érzések.
Nem tudja ezt mire vélni, elvégre azt nem mondhatja el, hogy egy különleges csodával vagy mágikus tárggyal lenne dolga. Nem történt semmi viilágmegváltó esemény sem, de talán pontosan ez váltja ki belőle ezt a furcsa, már-már irritáló elérzékenyülést, mert itt pontosan azt tapasztalhatja, amit legalább egy évtizede nem: hétköznapiságot, és az ezzel járó otthonos nyugalmat és békességet. Nagyban segíti ezt az érzetet, hogy Damien és Mina teljes természetességgel kezelik az ittenieket és még őt is - mintha ez lenne a megszokott és bevett, és mintha nem a nekromantát látnák benne, hanem a személyt, aki ezen tiltott tanok mögött húzódik, akiről tudják, nem egy beteg elhivatottság vagy érdeklődés vezette őt ide, hanem a fájdalom. Elképesztően sokat jelent ez neki, hiszen holtpapi mivolta mindig gondot és bizalmatlanságot okozott, ellenszenvet és sok esetben gyűlöletet, ellenben itt baráti bizalommal fogadják őt. Ez még értékesebbé teszi az itt lakó párost a számára, ám a túlcsorduló pozitivitás mellett mégis befészkeli elméjébe magát a félelem, enyhén szorítva össze gyomrát is.
Ismeri magát, ismeri a fajtáját és ismeri azokat a helyzeteket, amikbe belekerülhet, és most nagyon észnél kell lennie, mert bár már távol áll tőle a nekromanták egykori élete, mégis bármelyik lépésével közelebb kerülhet bizalmuk elárulásához, ha nem is közvetlenül, de közvetetten. Fél, hogy lesz egy nap, amikor nem lesz más választása, minthogy hátat fordítson nekik, hogy olyan tettet kövessen el, amivel árthat nekik; mégsem felejtheti el, mi ő, és pontosan ezért kéne távol maradnia, viszont ez a közeg olyan erővel vonzza őt, mint egy tiltott gyümölcs a gyarló embert. Mintha ez lenne az ő vétke, a nyugalomra való vágy, nem a tiltott tanok tudásának birtoklása, ami egy pillanatra keserédes mosolyt csal az arcára, olyannyira ironikusnak találja a helyzetet és azt, hogy még van benne ragaszkodásra való készség. Meggyőződése volt ugyanis, hogy ez már teljes kiirtásra került belőle.
Lassan végre sikerül elengednie a kilincset egy mély sóhajtás kíséretében, maga mellé engedve a kezét pedig oldalra néz Damienre, feltéve, ha nem három folyosóval arrébb ment.
- Ne haragudj, mondtál valamit? - érdeklődik bocsánatkérőn, némileg felé fordulva, hogy végre ténylegesen követhesse őt.